Már november végén Kecskeméten járt a Volga–Dnyepr Airlines Antonov An-124 Ruszlan típusú szállító repülőgépe, hogy Mi-24-es harci helikoptereket szállítson az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisról. A forgószárnyasok az AO Vertoljoti Rossziju cégnél „frissülnek föl.” Az első adagot november végén vitte el az Antonov. Hogy jobbak lesznek-e helikopterek? Kizárt.

Ilyet tényleg ritkán láthat az átlagember: figyeljék meg a rámpán, illetve az An-124-es mellett álló katonákat! Kiválóan érzékeltetik a Ruszlan nagyságát (fotó: MTI/Ujvári Sándor)

De erről már a nyáron lemondtunk. Kollégánk, Kelecsényi István már akkor ezt írta:

„A Roszvertol nyeri minden valószínűség szerint hat Mi-24P és hat Mi-24V harci helikopter nagyjavításának a tenderét. Utóbbiak csak nappali bevetésre alkalmas korlátozott önvédelemmel ellátott, és jelenleg páncéltörő precíziós fegyverzet nélküli eszközök lesznek a nagyjavítás után is, mivel az embargó miatt képességjavító modernizálás nem hajtható végre, bár amennyiben például NVG berendezés, vagy önvédelmiképesség-javítás is beleférne a szerződésbe, valószínűleg nem indulna hazánk ellen kötelezettségi szegési eljárás, hogy a NATO és az EU haderőket képességnövelt forgószárnyasokkal erősítenénk. A döntéshozók felelőssége, hogy a korszerűsítést meg merik-e lépni, vagy úgy értelmezik az embargót, ahogy van.”

Sajnos nem nagyon lehetett hallani másfajta értelmezésről...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!