A 12 ezer 800 kilométeres autópálya-hálózat után az elsőrendű főutak csaknem 40 ezer kilométeres hálózatát is teljes egészében díjfizetési kötelezettség alá vonják. A kiterjesztéstől évi 2 milliárd euró plusz bevételt várnak, ezt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják a törvényhozás elé terjesztett jogszabálytervezet szerint, amelynek elfogadása biztosra vehető. Átalakítják a díjfizetési rendszert is, az alacsony károsanyag-kibocsátású tehergépjárművek kedvezményt kapnak, a magas károsanyag-kibocsátású teherautók, kamionok után pedig többet kell majd fizetni.

Az autópálya-hálózat használatáért 12 tonna megengedett össztömeg felett már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi elsőrendű főutat is fizetőssé tettek. Tavaly 7,5 tonna össztömegre csökkentették a díjfizetési határt, és 1000 kilométerrel növelték a fizetős szakaszok hosszát a főútvonal-hálózatban.

A tervek szerint 2017 végén megvizsgálják, hogy érdemes-e a kisteherautókra – a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre – és a buszokra is kivetni az úthasználati díjat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!