Start: félmillió utas a Balaton felé – népszerű a burger és a sör is az étkezőkocsikban

iho/vasút   ·   2020.07.27. 09:25
balatonszemes_vasutallomas0

A Balaton déli partjára 335 ezren, az északi partra pedig közel 164 ezren érkeztek vonattal az elmúlt egy hónapban. A MÁV-Start több új jegytípus bevezetésével is igyekszik az utasok kedvében járni. Idén nyáron például már lehetőség van a Balaton 24 és a Balaton 72 jegyekkel is utazni, bevezetésük óta már ötezernél is több kelt el.

(fotó: MÁV-Start)

A MÁV-Start az egyre növekvő kerékpár-szállítási igényeknek igyekszik eleget tenni. A hosszú távú fejlesztési program célja, hogy minden vonaton biztosítva legyen a kényelmes, kiszámítható kerékpárszállítás: évente több mint háromszázezren veszik igénybe országszerte, a vasúttársaság összesen 655 kerékpárszállító funkcióval is rendelkező járművét használva. Az egyik kiemelkedő célpont a Balaton partja, ahol a közelmúltban végrehajtott pályafejlesztéseknek köszönhetően megtöbbszöröződött a vasúti kínálat, a kerékpárszállítási kapacitás, és rövidült a menetidő, 30–45 perccel közelebb került a balatoni térség a fővároshoz. Idén nyáron már mintegy 24 ezer biciklit szállítottak a vonatokon, majdnem negyedével többet, mint tavaly.

Az étkezőkocsikban az utasok átlagosan 1390 forintért fogyasztottak a közkedvelt, streetfood jellegű ételekből. A tavaly megismert Start és az idén bevezetett Classic Burgerekből a szezon kezdetétől az első hónapban összesen 649, csapolt sörből pedig 2107 korsó fogyott.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.