Az 1978–2006 között a körúti vonalakat (ami a pesti utazóközönség szerint nem is két viszonylat, hanem egy, a „négyeshatos”) Hungária kocsiszín csatolt Ganz csuklósaival szolgálták ki, de a Combinók érkezése után is többször visszatapsolták a típust hol műszaki problémák, hol pedig a karácsony előtti forgalomnövekedés miatt.

Jelenleg – a Budapesten futó típusok közül utolsóként – a Combinók futárosítása folyik, emiatt két kocsi esik ki a forgalomból, a kiadás 36-ról 34-re mérséklődik. Ezt a hiányt kívánja pótolni a BKV – na de mivel is? A hosszú, 56 méteres CAF-ok (bár a típusengedély szerint járhatnának a Körúton) nem jöhetnek szóba, a hagyományos Ganzokat pedig már nem engedik vissza ide, maradnak a KCSV7-esek. Ezek korszerűsítése napjainkban is folyik, de mivel egy-két kivételtől eltekintve már csak a 2-es vonalon futnak, négy villamost (két csatolt szerelvényként) be tudnak állítani.

Még nem csatolt üzemhez készülődnek, csak a szokásos torlódás Közvágóhíd végállomáson<br>(fotó: Kemsei Zoltán)

Azt még nem tudni, az utazóközönség mit fog szólni a „nem is annyira nosztalgia” villamosokhoz, de a fotósok garantáltan rajonganak majd az ötletért. A Ganz-Hunslet a hetvenes években gyártott iparik közül – egy prototípus után – harmincat korszerűsített szaggatós vezérléssel, és a szekrényváz, továbbá a belső tér teljes felújításával, ezek 1997–1999 között álltak forgalomba. A pesti Duna-korzó járata, a 2-es villamos állandó járatuk volt, de feltűntek (2000.-ik évi megszüntetéséig) a 23-as, a ma 51A számozású 30A és a 24-es vonalakon is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!