Németország Hessen szövetségi tartományában egy tíz kilométer hosszú autópálya szakaszon felsővezetéket építenek ki, hogy hasonlóan a svédországi tesztpályához „trolikamionok” közlekedhessenek alatta. Az ötlet a Siemensé: a cég eredetileg 2012-ben mutatta be a „villamosított autópálya (eHighway)” koncepcióját. A rendszert az A5 jelű szövetségi autópályán, a frankfurti repülőtér Zeppelinheim/Cargo City Süd csomópontja és a Darmstadt/Weiterstadt csomópont között fogják üzembe helyezni.

Kéne! Mindenhova! (fotó: Siemens)

Németországban ezzel a helyszíni próbával először fogják tesztelni közúti forgalomban a villamosított autópályát. A Siemens lesz a felelős a rendszer tervezéséért, gyártásáért és opcionálisan a karbantartásáért is. A rendszer az „Innovatív, villamosított nehézáru-szállítás autópályákon” (ELISA) elnevezésű közös projekt részeként fog megépülni, amit Németország Környezetvédelmi, Természetvédelmi, Építési és Nukleáris Biztonsági Szövetségi Minisztériuma (BMUB) kezdeményezett. A projekt vezetője a Hessen Mobil.

A villamosított autópálya kétszer olyan hatékony, mint a belső égésű motorok. Ez nemcsak azt jelenti, hogy az energiafogyasztás a felére csökken, de jelentősen mérséklődik a helyi légszennyezés mértéke is. A rendszer alapvető fontosságú eleme egy hibrid meghajtó rendszerrel kombinált, teherautóra szerelt okos áramszedő. Az ilyen pantográffal fölszerelt teherjárművek a felsővezetékből nyert elektromos áram használatával helyi károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelnek és felsővezeték nélküli utakon automatikusan átkapcsolnak hibrid meghajtásra.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!