A többáramnemű, MS verziójú (huszonöt kilovolt ötven hertzes és tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú, valamint három kilovoltos egyenáramú betáplálásról is üzemelő) gépeket tehervonatok továbbítására fogja használni a társaság. A 6400 kilowatt állandó teljesítményre és százhatvan kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességre képes Vectronokat viszonylag nagy időintervallummal, 2020 vége és 2025 között fogja leszállítani a gyártó. Az új járművekkel régebbi mozdonyokat vált majd ki a BLS Cargo, növelve ezzel szállítási kapacitását – jelenti a Railway Pro.

A 2015-ben rendelt tizenöt Vectron mellé öt éven belül újabb huszonöt állhat forgalomba a svájci BLS Cargónál (kép forrása: Railway Gazette)

Az új mozdonyok Svájcon kívül Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, valamint a társaság számára először Belgiumban is fognak tudni közlekedni, miután a BLS Cargo idén év elején felvásárolta a Crossrail Benelux NV szállítmányozási társaságot. A mozdonyokra feltelepítik az egységes európai vonatbefolyásolási rendszert (ETCS), valamint az egyes országok saját vonatbefolyásolási rendszereit is. Ez a széleskörű engedélyezés lehetővé teszi majd a cégnek, hogy a gépeket bevesse a Benelux-térséget és az Északi-tengert Olaszországgal összekötő, észak-déli irányú Rajna–Alpok nemzetközi fuvarozási folyosón – számol be a Railway Gazette.

A beszerzéssel negyventagúra nő a BLS Cargo Vectron-flottája: 2015 márciusában már rendeltek tizenöt villanygépet a német gyártótól. Az Re475 sorozatú gépek 2016 tavaszával kezdődően álltak forgalomba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!