A Hajógyári sziget parkosításának befejezésekor, 1975-ben indult el az akkor még Korvin Ottó térnek hívott Szentlélek térről az Ikarus 260-assal kiadott 42Y autóbusz. A járat másik végállomása közvetlenül a szigeti bejáró után található Május 9. park volt. Két évvel később a Honvédelmi Minisztérium kiépítette az utat a szigeten található saját üdülőjéig, ettől kezdve a járat a HM üdülő végállomásig közlekedett. A járat az 1977-es nagy viszonylat-átszámozás után a 142-es számot kapta.

Az egykori végállomás kettős megállóként funkcionált<br/>(a szerző fotói)

A rendszerváltást követően a szigeten található üzemek bezárásának köszönhetően a hivatásforgalom, a motorizáció elterjedésével pedig a kirándulóforgalom is drasztikusan visszaesett. A végóráiban már csak Ikarus 405-össel kiadott 142-es végül 1995 július 31-ével megszűnt.

A végítélet<br/>(Forrás: Tóth Ferenc gyűjteménye)

A sziget kirándulóforgalma azonban továbbra is igényelné a közvetlen buszjáratot, jó példa erre az újpesti önkormányzat 2011-ben indított különjárata. Az igények kielégítésére ezért a BKK a járat visszaállításáról döntött, egészen pontosan augusztus 17. (szombat) üzemkezdettől az eddig 234-es számmal közlekedő busz útvonala hosszabbodik majd meg az Óbudai-szigetig. A régi-új viszonylat a 226-os számot kapja, a régi 234-es ezzel egyidőben megszűnik.

Sporttelep megálló új peronja

Az új járat útvonala Kaszásdűlő HÉV-állomásig megegyezik a 234-esével, onnan a Reményi Ede utcán, a Leányfalu utcán, és a K-hídon át éri el a szigetet. Visszaúton egyetlen régi megállót helyeznek át: a 234-es Nyugati pályaudvar irányú megállója a Szentendrei út helyett a Mozaik utcába kerül át.

Az új autóbuszjárat útvonala<br>(forrás: BKK)

A 226-os járat a nyári időszakban, azaz május 1-je és szeptember 30-a között közlekedik, reggel fél kilenctől este negyed hétig, negyedórás követéssel. A viszonylatot Óbuda garázs adja majd ki Ikarus 415-ösökkel és Mercedes Citarókkal, az autóbuszokra az elődjárat 234-eshez hasonlóan csak az első ajtón lehet majd felszállni.