A kísérleti üzemet a genfi repülőtér és a város kiálítási központja, a Palexpo között vezették be. A 135 utas szállítására alkalmas járművek akkumulátorát mindössze tizenöt másodperc alatt fel lehet tölteni. Az új töltőrendszerrel rugalmasabb és költséghatékonyabb infrastruktúra építhető ki.

Az új genfi elektromos busz...<br>(forrás: ABB)

Az ABB az UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség) 60. kongresszusán, Genfben jelentette be az együttműködést a város közlekedési cégével, az Ipari és Technológiai Fejlesztési Hivatallal és a genfi villamosközmű-társasággal. A kidolgozott TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation – trolibusz-teljesítmény optimalizálási rendszer) száz százalékban kibocsátásmentes, az áramot vízierőművek állítják elő. A rövid feltöltési idő miatt a buszok menetrendje nem módosul, nagy rugalmasságot ad az útvonalak változásában, és a vezetékek sem rontják a városképet. A buszok tetején elhelyezett lézervezérlésű töltőkar a megállókban csatlakozik a dugaszhelyre.

...és a töltő közelről

A vezeték nélküli töltési technológia és a fedélzeti motorhajtás az ABB fejlesztése, a megállókban elhelyezett gyorstöltőkön kívül a végállomásokon, garázsokban is mintegy 3-4 perc alatt lehet feltölteni a buszok akkumulátorait. A cég Magyarországon is üzemeltet gyorstöltőt, a budapesti Istenhegyi úti MOL-kútnál 15-30 perc alatt lehet egy elektromos autót 80 százalékosra feltölteni.