A Calea Ferată din Moldova (CFM) szerkezetátalakítási és korszerűsítési programjának részeként meghirdetett tender finanszírozása részben az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), az Európai Beruházási Bank (EIB), részben pedig az EU Szomszédsági beruházási eszközén keresztül (NIF) zajlik majd. A közbeszerzés két szakaszból fog állni: az elsőben a leendő pályázók az ajánlatok műszaki részét mutatják be, a másodikba továbbjutóknak pedig már minden részletre kiterjedő pályázatot kell prezentálni. A közbeszerzési folyamatot elektronikus beszerzési portálján keresztül az Újjáépítési és Fejlesztési Bank kezeli – adja hírül az International Railway Journal.

Az elavult dízelgépek egy részét váltaná ki a CFM az uniós részfinanszírozású mozdonybeszerzéssel (fotó: Wikipedia)

Moldávia CFM által üzemeltetett vasúthálózata 1232 kilométert tesz ki, ebből 1218 kilométernyi pálya az orosz rendszerű széles nyomtávú (1520 milliméter), a normál nyomtávú szakasz mindössze tizennégy kilométer. A teljes hálózat egyvágányú és villamosítatlan. A járműállomány nagy része még a szovjet időkből származik. A mozdonyflottában leginkább M62-es Szergejeket és csehszlovák CSME3-asokat találni, a motorvonatokat pedig a még a Ganz-MÁVAG által 1986-ban gyártott D1-es dízelszerelvények jelentik, amelyek közül párat már Volvo-motorral, légkondicionálóval, wifivel és kerekesszék-emelővel korszerűsített a romániai Electroputere VFU.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!