Nincs fizetés, tömegével mondanak fel a moldovai vasútnál
A dolgozók jó része, több mint ötezer munkavállaló március óta nem jut hozzá a béréhez. A miniszterelnök beavatkozását kérik.
A dolgozók jó része, több mint ötezer munkavállaló március óta nem jut hozzá a béréhez. A miniszterelnök beavatkozását kérik.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) 41,2 milliárd euró hitelt nyújt az ország vasúti infrastruktúrájának újjáépítéséhez.
A lépéssel felgyorsulhat és növekedhet a vasúti árufuvarozás volumene a két ország viszonylatában.
A 71 millió eurós program a Bălți–Ungheni és a Kisinyov–Căinari szakaszok rekonstrukcióját foglalja magába, melyek az ukrán exportfuvarok szempontjából lényegesek.
A délnyugat-ukrajnai Berezinét és a Moldova déli részén fekvő Basarabeascát összekötő vonal felújítását követően ezen az útvonalon is megindultak a tehervonatok.
Az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER) úgy módosítja a Transzeurópai Közlekedési Hálózatra (TEN-T) vonatkozó javaslatot, hogy azzal négy nemzetközi közlekedési folyosó Ukrajnáig és Moldováig hosszabbodjon meg.
A Berezinát Basarabeascával összekötő, huszonhárom kilométer hosszú pálya felújításával az ukrán exportot segítenék elő.
A moldáviai Giurgiulestit a határ túloldalán fekvő Galac (Galați) kikötővárosával összekötő, széles nyomtávú szakasz helyreállításával az ukrán áruk exportját segítenék elő.
A nemzeti vasúttársaság CFM 23,5 millió eurós hitelt vesz fel az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD).
Moldova fővárosában a tömegközlekedés jelentős részét trolibuszok végzik, körülnéztünk hát arra. Kis kelet-európai anziksz.
Az egykori szovjet, majd moldáv területen, Tiraszpol és Bender között üzemel a világ kevés interurbán trolivonalainak egyike.