Vasúti pálya újulhat meg a román–moldáv határon
A moldáviai Giurgiulestit a határ túloldalán fekvő Galac (Galați) kikötővárosával összekötő, széles nyomtávú szakasz helyreállításával az ukrán áruk exportját segítenék elő.
A rekonstrukciós munkálatokhoz a romániai közlekedési minisztérium közbeszerzést jelentetett meg, melyre május 19-éig adhatják be a jelentkezést a vasútépítő vállalatok. A romániai közlekedési miniszter, Sorin Grindeanu szerint a felújítás hamarosan meg is kezdődhet, a pálya a szerződés aláírását követő hatvan napon belül használhatóvá válik. A felújítással az Ukrajnából érkező és oda tartó áruk szállítását segítenék elő, Moldován és a galaci Duna-kikötőn keresztül, mely a Fekete-tenger partján fekvő konstancai kikötő mellett a régió egyik kulcsfontosságú áru- és nyersanyag-fuvarozási pontjává fog válni.
A körülbelül három és fél kilométernyi széles és 1,2 kilométernyi normál vágány felújítását érintő munkálatok várhatóan 1 millió 289 ezer lejbe, vagyis körülbelül százmillió forintba fognak kerülni, a költségeket a román vasúti infrastruktúra-kezelő CFR Infrastructură állja.
A Duna partján, a moldáv és ukrán határ közelében fekvő galaci kikötő a konstancai után Románia második legnagyobb kikötője. Elhelyezkedésének legnagyobb előnye, hogy széles és normál nyomtávú vasúti összeköttetésekkel is rendelkezik: a moldáviai Giurgiulestibe vezető, régi, még a szovjetek által kiépített, 1524 milliméter széles pálya lehetővé teszi az ukrajnai tranzittehervonatok Romániába történő belépését. A Romániába belépő áruk a galaci kikötőtől tovább utazhatnak: vagy hajóra történő átrakodást követően a Dunán a Fekete-tenger felé, vagy pedig tengelyátszerelést követően normál nyomtávú kocsikon romániai vagy egyéb európai célállomások felé – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünk forrása: railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!