Szigorú ellenőrzés jöhet az engedélyekkel trükköző külföldi fuvarozókkal szemben
Évtizedes problémákra születhet megoldás az árufuvarozásban – milliárdos bevétele lehet Magyarországnak.
Évtizedes problémákra születhet megoldás az árufuvarozásban – milliárdos bevétele lehet Magyarországnak.
A kazah nemzeti vasúttársaság KTZ május 8-ától nem szállít olajtermékeket a tamani kikötőbe, a lépést nem indokolták.
Az úgynevezett Nemzetközi Észak–Dél Szállítási Folyosó (INSTC) idén újabb csúcsot ért el a tranzitáruk szempontjából. A szállítmányok nagy része teherautón szeli át Iránt, a vasút viszont a hiányzó összeköttetések miatt csak elenyésző mennyiséget kezel.
A balti államok, köztük Lettország is, azon országok között szerepel, melyek vasúti szállítási mennyiségei a legnagyobb mértékben estek vissza az orosz–ukrán háború kitörése óta. Megéri-e majd a kazah és üzbég együttműködés?
A moldáviai Giurgiulestit a határ túloldalán fekvő Galac (Galați) kikötővárosával összekötő, széles nyomtávú szakasz helyreállításával az ukrán áruk exportját segítenék elő.
Az ukrán vasút UZ leállított mindennemű vasúti forgalmat az orosz határátmeneteken. Az ukrán hadtestek fel is robbantották a pályákat az orosz utánpótlás gyengítése érdekében.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület tagvállalatai közös nyilatkozatban kérik az áremelkedéssel a szektort érő negatív hatások tompítását a vasúti árufuvarozás versenyképességének megőrzése érdekében.
A nemzeti vasúttársaság CFM 23,5 millió eurós hitelt vesz fel az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD).