Jó néhány régebbi mozdonyát selejtezte le az Operail
Az észt árufuvarozó vasúttársaság az elbontani tervezett járművek alkatrészeit megvásárlásra ajánlotta fel az orosz tranzit áruforgalom visszaesése miatti nehéz pénzügyi helyzet okán.
A 2002-ben beszerzett mozdonyok már egy ideje a parajosban álltak munka nélkül, alkatrészbányának használták őket. Most a megmaradt részeiket bocsájtják áruba.
A fémhulladékok újrahasznosításával foglalkozó Cronimet vállalat a vasúttársaság 32 dízelmozdonyát vághatja szét és hasznosíthatja újra. A közel ötezer tonnányi fém felvásárlásánák értékét nem hozták nyilvánosságra.
Az Oroszországot sújtó uniós szankciók miatt jócskán visszaesett a vasúti tranzit áruforgalom Észtországban, ez pedig érzékenyen érinti az állami tulajdonú Operail pénzügyi helyeztét. A vállalat jövője bizonytalan, mivel az Operail különféle üzleti stratégiákat javasolt az észt kormánynak. Az észt klímaügyi minisztérium szerint a társaság előtt három út áll: vagy folytatja a szokásos üzletmenetet, vagy teljesen leállhat, vagy pedig új bevételi forrásokat talál. Az Operail egyik képviselője viszont arra mutatott rá, hogy azt észt piac túl kicsi, így nemzetközi üzletek jelenthetnek kiutat.
Erre jó példa a lett állami vasúttársaság áruszállítási üzletága, az LDZ Cargo. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a társaság nemrégiben nyert el Észtországban szerződéseket faapríték és kőolajtermékek szállítására a nemzetközi terjeszkedés érdekében. A lépésre szintén az Oroszországgal való üzleti tevékenységek felfüggesztése miatt került sor – írja a Rail Freight.
(Nyitóképünkön az Operail két General Electric C36-7-es nagydízele Narvában, 2022-ben. Kép forrása: Wikipedia)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!