A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a szlovák közlekedési tárca, a Szlovák Állami Vasúttársaság (ZSSK) és a GYSEV Zrt. közötti hosszú tárgyalássorozat eredménye az a megállapodás, amelynek köszönhetően 2009 után lesz ismét rendszeres közvetlen személyvonati összeköttetés a szigetközi települések és a szlovák főváros között. Az újraindított személyvonati összeköttetéssel a jelenlegi kettőről (Szob–Párkány, Hidasnémeti–Kassa) háromra emelkedik az olyan magyar–szlovák vasúti határátkelők száma, ahol a teherforgalom mellett rendszeres személyszállítás is zajlik.

A járatok többsége a Hegyeshalom–Rajka–Pozsony-Ligetfalu (Bratislava-Petržalka) vonalon jár majd. Hétfőtől szombatig öt, vasárnaponként négy vonatpárral lehet utazni. A Jenbacher motorvonattal kiadott vonatok többsége a reggeli és délutáni csúcsidőszakban közlekedik annak érdekében, hogy megfeleljen a munkába, iskolába járó utasok igényeinek. A minden állomáson és megállóhelyen megálló személyvonatok a helyi forgalom mellett kiváló lehetőséget nyújtanak távolabbi viszonylatok összekötésére is, mivel a GYSEV Hegyeshalom állomáson közvetlen átszállási lehetőséget nyújt Budapest, Győr és Csorna irányába is.

Az új viszonylaton a nemzetközi díjszabásnál kedvezőbb áron vásárolhatók meg a menetjegyek és a bérletek, a gyermekek és a huszonhat év alatti fiatalok pedig további kedvezményben részesülnek. Az új járatokra Rusovce és Petržalka között a Pozsonyi Közlekedési Vállalat (DPB) jegyei és bérletei is érvényesek.

Hétfőtől szombatig napi öt pár, vasárnap pedig négy pár személyvonat jár Pozsony és Rajka/Hegyeshalom között

ZSSK: arccal a fejlesztésnek!

A szlovák nemzeti vasúttársaság a napokban mutatta be a december 10-ével érvénybe lépő, 2017–2018-as vasúti menetrendjét. A ZSSK célul tűzte ki, hogy minél több utast visszacsalogat vissza a vonatokra, ezért több olyan újítást is bevezetnek, amelyeknek köszönhetően nőhet a járatokat igénybe vevők száma – írja az Új Szó.

Valószínűleg a legfontosabb változás, hogy a kiemelt vonalakon emelik a pályasebességet. Egy öt évig tartó, 245 millió euróba kerülő felújításnak köszönhetően Pozsony és Puhó (Púchov) között már százhatvannal hasítanak a gyorsvonatok, ennek köszönhetően Pozsonyból Zsolnára a jelenlegi 2 óra 46 perc helyett 2 óra 31 perc alatt lehet eljutni vasárnaptól. A korszerűsítés a Pozsony és Kassa között közlekedő intercityket is érinti, amelyek közül a lassabbak is 4 óra 54 perc alatt meg fogják tenni a 442 kilométeres távot.

A Prága–Pozsony–Budapest vonalon továbbra is nyolc pár eurocity fog járni. A Metropolitan márkanevet szerző járatok Budapesten azonban már nem a Keleti, hanem a Nyugati pályaudvarra futnak be, aminek köszönhetően Pozsony és Budapest között tizenhat perccel kevesebb időt, 2 óra 26 percet vesz igénybe az út.

A ZSSK 2018-ban a mostaninál több vonatot járat majd, másfélmillió vonatkilométerrel többet rendeltek meg a szlovák közlekedési tárcától. Elsősorban a Pozsony környéki járatokat, valamint a Pozsony–Zsolna és Pozsony–Eperjes vonalat szeretnék erősíteni, ehhez azonban hat-hétmillió euróval több támogatásra lesz szükségük az államtól. A tervek szerint március 4-étől új, regionális gyorsok közlekednek majd Pozsony és Zsolna között, aminek köszönhetően a szakaszon munkanapokon óránként lehet igénybe venni gyorsvonatot. Az új menetrend Kassa és Poprád között is új gyorsvonatokat kínál. További újdonság, hogy pozsonyi átszállás nélkül is lehet majd Kassa és Bécs között utazni; a közvetlen járat 6 óra 12 perces menetidőt kínál. Június 10-étől pedig sűrűbben indulnak a járatok Pozsony és Nagyszombat (Trnava), Szenc (Senec), Rajka, valamint Bécs felé. A Komárom–Nyitra vonalon is lesz közvetlen járat, így a két város között ingázó diákoknak nem kell majd átszállniuk Érsekújváron.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!