Az ezredfordulót követően felújított Ikarus 415-ösök jelentek meg a 8-as vonalon. Az arculatosításnak nevezett értéknövelő felújítás során az üléshuzatokat kicserélték, újfajta jegykezelőt szereltek fel és a járművet kívül-belül ellátták FOK-Gyem kijelzővel. Az önkormányzat kérésére 2003 október elsejétől megindul a kerület fontosabb intézményeit érintő Újbuda-busz járat, amelynek a végállomása a gazdagréti lakótelep. A járat kihasználatlanság miatt öt év után, 2008 júliusától megszűnt.

A 2-es metró 2006-os felújítása alatt közvetlen járat indul az Astoriára a Hegyalja út–Erzsébet híd útvonalon gyors 239-es számmal. A járat elődje a Bartók Béla út 2002-es felújítása során indított Sasad-busz volt, amely a Sasadi úttól a Keleti Pályaudvarig közlekedett. A két hónapig tartó munkálatok után a gyors 239-es megszűnik, azonban a járat annyira népszerű volt az utazóközönség körében, hogy 2007 februárjától újraindul, ezzel párhuzamosan a járat belső végállomása az Astoriáról az Urániához kerül. Közben a Volvo 7700A autóbuszok folyamatos érkezésével a gyors 139-es vonalon is megjelennek az új járművek. A viszonylat 2008 januárjától alapjárattá minősült vissza, és a Gazdagréti útnál kapott egy új megállót.

Az ideiglenesen indított gyors 239-es a népszerűségnek köszönhetően állandó járat lett<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(A külön nem jelölt felvételeket Fábián Attila készítette)

A VEKE bevonásával készült 2008-as paraméterkönyv-változások során Budapest teljes viszonylatszám rendszere megváltozott, érintve ezzel a gazdagréti buszjáratokat is. A 139-es busz 2008. szeptember 6-tól hétvégenként a Moszkva térig közlekedik, hétköznap a Déli Pályaudvarig közlekedő 139A busszal utazhatnak a gazdagrétiek. Egy év múlva, 2009. augusztus 22-től a 139-esek hétköznap is közlekednek, a 139A betétjárat megszűnik. Ezzel párhuzamosan a gyors 239-es viszonylat is alapjárattá minősül át, miközben az útvonala, megállói és végállomásai változatlanok maradnak.

Hasonló módon veszti el a gyors jelzőt a 153-as busz is. A 8-as járat belső végállomása a járatátszervezések következtében a Március 15. térről a Kálvin térre kerül át, majd 2009. május 23-tól a Kecskeméti utca átépítése miatt az Urániához kerül, a 239-es viszonylat mellé.

Kálvin térig közlekedő 8-as a gazdagréti végállomáson

Köszönhetően a környéken található sok emelkedőnek, valamint a nagy utasterhelésnek, a BKV előszeretettel járatja tesztbuszait a gazdagréti viszonylatokon. A 8-as járaton 2008 augusztusában egy alacsonypadlós Mercedes Conecto busz járt, három év múlva pedig egy Volvo 7700 Hybrid közlekedett ugyanitt. A hibridbusz a várakozásokkal ellentétben alig fogyasztott kevesebbet hagyományos társánál, a Szegeden elért 30%-os megtakarítással ellentétben a 8-as járaton mindössze 10% körül alakult ez a mutató.

Többek közt a gazdagréti 139-es és 239-es járatok adtak otthont a BKV és a VEKE nagy busztesztjének, amelynek során egy Ikarus V187-es és egy Credo Citadell 19-es járta a legforgalmasabb fővárosi viszonylatokat. Érdekesség, hogy a teszt lezárulta után a 2011. novemberében elrendelt fővárosi szmogriadó alatt az Ikarus V187-es visszatért Gazdagrétre. A gyártó a környezetkímélő Euro 5-ös motorral rendelkező busszal szerette volna enyhíteni a szmogriadó hatásait.

A nagy buszteszt alkalmával főszerep jutott a gazdagréti viszonylatoknak

A buszteszeken felül a 2010-es BKV sztrájk alatt is megfordultak különleges járművek a lakótelepen: a két alvállalkozó, a Volánbusz és a VT-Transman buszai mellett a Weekendbus egyik Alfa Regiója is a 153-as vonalon közlekedett.