A mozdonyok átalakítását 2020 nyarára végzi el az észt állam tulajdonában álló Enefit Kaevandused olajpala-vállalat és a lett DiGas technológiai beszállító.

Más típusú dízel tolatómozdonyokkal végzett tesztekre alapozva a DiGas számításai szerint a vegyes üzemmel évente huszonötezer eurót, vagyis körülbelül nyolcmillió forintot lehet megtakarítani az üzemanyag-használaton, ráadásul a szén-dioxid-kibocsátás húsz, a részecskekibocsátás nyolcvan, a kén-dioxid- és nitrogén-oxidok kibocsátása pedig harminc százalékkal csökkenhet. A motorvezérlő rendszer széleskörű információt nyújt majd a teljesítményről, ami a prediktív karbantartás támogatásával további megtakarításokat fog eredményezni.

Két dízel tolatómozdonyt alakítanak át gázolaj- és cseppfolyósgáz-üzeművé Észtországban (kép forrása: Railway Gazette)

Ha a tesztprojekt sikeresnek bizonyul, az olajpalacég további legalább négy mozdony átalakítását is támogatja.

A DiGas nemrégiben nyújtott be szabadalmi igényt egy olyan rendszerre, mely szabályozza a gáznemű és folyékony tüzelőanyagok, valamint levegő keverékéből álló, háromkomponensű keverék által hajtott dízelmotor erejét és fordulatszámát. A technológiát a lettek a NYSMART projekten belül fejlesztették ki, amihez a Horizon 2020 elnevezésű uniós kutatási programjából szereztek támogatást – jelenti a Railway Gazette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!