Portálunk már többször jelezte, mennyire fontosak az események, fejlesztések, amelyek a szomszéd nagyvárosok légikikötőiben zajlanak, nos, Budapest legfontosabb versenytársa, Bécs, a magyarországi központú diszkont-társaság bejelentése volt: újabb gép csatlakozik az itteni Wizz-bázishoz, az A321-es a kilencedik lesz, amely ezen a repülőtéren állomásozik júliustól.

(fotó: Wizz Air)

És természetesen az új gép új járatokat is jelent az osztrák fővárosból, a szardíniai Algheróba, a görögországi Korfuba, a montenegrói Podgoricába, a romániai Szucsavába és a portugáliai Faróba. Bővülnek fontos frekvenciák, Bécset Milánóval heti 14 járatpár köti majd össze, kettővel több, 12 lesz a római járatok száma, csakúgy, mint a spanyolországi Malaga felé, ugyancsak hárommal emelkedik a portói vonal heti sűrűsége.

A bővítésekről beszámoló cikkek rendszerint a turistaforgalom emelkedését emlegetik, de gyaníthatóan továbbra is erős motívuma a változásoknak a román vendégmunkások igénye: várható, hogy a Spanyolországban és Olaszországban dolgozók egy részét a mindig zsúfolt buszok ezek után csak a bécsi reptérig illetve onnan kell, hogy vigyék (Magyarországon keresztül).

(fotók: Flughafen Wien)

Ami érdekessé teszi a dolgot, az talán a bécsi reptér gyökeresen megváltozott politikája a diszkont légitársaságok iránt. Ez volt az a közép-európai légikikötő, amely jó ideig erősen ellenállt a low-fare ostromnak, az egyetlen jelentős ilyen cég az AirBerlin volt, amely komoly forgalmat bonyolíthatott innen, sőt, a második legerősebb légitársasággá vált Bécsben. A Lufthansa-csoport vállalatának bukása után azonban Flughafen Vienna láthatóan feladta hadállását, és innentől kezdve jelenhettek meg a reptéren a másik Lufthansa-cég, az Eurowings mellett a Wizz, a Vueling és az Easy gépei, utóbbi számára Bécs alaposan felértékelődött a Brexithez vezető folyamatokkal párhuzamosan. A Ryanair a Laudamotion révén van jelen az osztrák fővárosban.

A bécsi reptér egyfelől komoly kedvezményeket nyújt, ha az illető légicég számottevően képes növelni az utasszámát: a tavalyi számokat még nem jelentették meg, de 2018-ban Bécs már több, mint 27 millió utast indított és fogadott. Másrészt tavaly komoly fejlesztéseket jelentettek be, az 563 millió dollár értékű program fő tételei a hatvanas években épült 2-es terminál rekonstrukciója, egy új móló építése és a hármas terminál kiegészítése egy 70 ezer négyzetméteres épületrésszel.

Mindezt 2023-ban kell lezárni, ami pedig a reptér életében döntő: az Európában sokfelé szokásos jogi huzavona után a Vienna International Airport megkapta a Legfelsőbb Közigazgatási Bíróság hozzájárulását a harmadik pálya építéséhez.

És persze az Austrian is erősít, vezére tavaly kereken kijelentette, a hagyományos légitársaság megvédi piaci pozícióit: „elszántuk magunkat, hogy megharcoljunk a vásárlóinkért.”

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!