Alig készült el a MÁV-Start első két Stadler KISS motorvonatának összeszerelésével a Dunakeszi Járműjavító és a gyártó Stadler Rail, a szerelvények július 20-án már át is lépték a határt, hogy az egyik példánnyal a csehországi Velimnél található próbapályán, a másikkal pedig Németországban teljesítsék a forgalomba állításhoz szükséges különféle futópróbákat.

A hatrészes, 815-ös sorozatú emeletes motorvonatok első egysége, a 815 001-es a napokban kezdte meg a velimi teszteket, mely során többek között a jármű teljesítményszabályozását ellenőrzik.

A MÁV-Start első KISS-ét tesztelik a velimi próbapályán a típusengedélyek megszerzéséhez (fotó: Quintus Vosman)

A MÁV-Start és a Stadler Rail 2017-ben kötött keretszerződést összesen legfeljebb negyven kétszintes szerelvény vásárlásáról. A vasúttársaság első körben tizenegy KISS-re adott le rendelést, 2018-ban pedig újabb nyolc egység vásárlásához szereztek forrást. A vasúttársaság a fennmaradó huszonegy vonat beszerzését is prioritásként kezeli, ezért az éven úgy módosították a szerződést, hogy megfelelő mennyiségű pénz rendelkezésre állása esetén azonnal le lehessen hívni a többi KISS-t.

Az elővárosi kialakítású motorvonatok hajtott kocsijait a gyártó fehéroroszországi, fanipoli üzemegysége építi meg, a betétkocsik legyártása és a készre szerelés már Magyarországon, a Dunakeszi Járműjavítóban zajlik. Az első szerelvényeket az ország legforgalmasabb elővárosi viszonylatain, vagyis a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Monor–Cegléd–Szolnok járatokon állítja majd forgalomba a MÁV-Start a típusengedély megszerzését követően, várhatóan 2020. február elején.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!