Remek cikk jelent meg az Origón a biciklisek piroslámpa-értelmezésével kapcsolatban. A helyzet sokkal bonyolultabb annál, hogy piros lámpa=megállás. Van, amikor persze csak így van értelme, máskor meg simán lehet(ne) a pirosat macisajtnak vagy stop-táblának értelmezni a gyorsabb haladás érdekében. A hírportál külföldi példákat citál, ahol ezt már meglépték a balesetek számának növekedése nélkül. És ugye nálunk is tulajdonképpen így működnek a dolgok, hiszen maga Tarlós mesélt a jól sikerült sajtótájékoztatóján a nyolcvan százalékos piroshágásokról.

Ahogy az Origo írja, biztos nagyobb lenne a szabálykövetési kedv, ha sarkonként osztogatnák a rendőrök a bírságot a bringásoknak. De talán nem ez a kultúr megoldás, mint ahogy az sem tűnik túl fairnek, amikor a kint felejtett 30-asnál traffipaxoznak, vagy ha mondjuk a Móricz Zsigmond körtéren vegzálnák a gyalogosokat.

Néha autó is idekeveredik, miközben neki van zöldje, olyankor dudálnak... (Vörös Attila fotója)

Azokat a gyalogosokat, akik délelőtt 10 órakor öt perc alatt 120-an rohantak át a piroson a 19-es villamos megállójánál. A helyzet itt is olyan, mint a biciklivel meghágott pirosaknál általában: sehol egy autó, villamos, gondos körülnézés után nyugodtan lehet menni. A lámpaprogram ráadásul tökéletesen kontraproduktív, olyan hosszan mutat pirosat, hogy inkább nem próbál neki engedelmeskedni senki. A vicc az egészben az, hogy mire zöldre vált, már nem marad ember, aki átkelne...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!