Komoly változások zajlottak tíz éve Ferencvárosban. A dízelmozdonyok remot programja vége felé egyre több 300-as Szergej dolgozott a fővárosban, a klasszikok kiszorultak, nem nagyon volt már rájuk szükség. Ekkor még a 224-es, 228-as, 230-as, 265-ös napi szinten dolgozott Budapesten, néha vendég is érkezett, például a 260-ast is errefelé vetették be. Az utolsó remot Szergejek Székesfehérvárra érkeztek, onnan előbb egy-egy, majd több gépet is Fradiba adtak dolgozni.

A Bobóknál még látványosabb volt a változás. A hajdan Rákoson lakó tolatóflottát sorra váltották le az ezredforduló után a remot M44-esek, amelyek aztán át is tették székhelyüket Ferencvárosba. Jelenleg tizenhét 400-as Bobó látszik a térképen Budapesten, közülük ötnek a fejpályaudvarokon van munkája, legalább háromnak a ferencvárosi rendezőben, négy-öt gép a csomóponti kiszolgálókat viszi. A helyzet tíz éve sem volt sokkal másabb, inkább annyiból, hogy a budaörsi, hárosi, rákosi állomáson tartalékként szolgáltak a Bobók, most meg ugyanazt a munkát kicsit más időbeosztásban hajtják végre.

A gubacsi kihúzon cammog szerelvényével a 032-es Bobó a rendezőpályaudvar legdélibb szegletén. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Az utolsó klasszik Bobó a MÁV(-Trakció/Start) kötelékében Budapesten a 032-es volt. Tíz éve nyáron láttuk utoljára nem túl egészséges szürke füstjét pöfögni a rendezőben, ahol nem részesítették külön elbánásban: rábízták a legnagyobb tehervonatok rendezését is. A Bobókat nem két kocsik húzogatására tervezték, nem is lehetett volna szebb utolsó időszaka a 32-esnek! A mozdonyt 2009 év elején állították le végleg Ferencvárosban, nagyon szórta az olajat és igazán égető szükség sem volt már rá.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!