Bogotában mind a mai napig jellemzően Euro 2-es és Euro 3-as károsanyag-kibocsátási szintű buszok szállítják az utasokat. Az új Scania gázbuszok üzemeltetésével akár húsz százalékkal is csökken majd a szén-dioxid-kibocsátás, míg a részecske-kibocsátás két-háromszor kisebb lesz. A nitrogénoxidok kibocsátása négy-ötször kisebb, mint az Euro 5 esetében.

A mostani, az 1990-es évek elején megalkotott buszhálózat tizenkét vonalból áll, amelyek összesen 112 kilométer hosszúak és naponta 1,7 millió utas veszi igénybe ezeket. A friss pályázat a tizennyolc megállós Américas BRT-vonalon közlekedő buszokról „szólt”, ezeket a Masivo Bogotá üzemelteti 2019 második felétől.

(fotó: Scania)

A 260 duplacsuklós Scania F340 HA 8×2 busz utaskapacitása 250 fő. Mindegyik buszt a Superpolo kolumbiai felépítményező véglegesíti. A Scania biztosítja majd a karbantartási szolgáltatást a buszokhoz.

De mi is ez a BRT?

A Bus Rapid Transit elsősorban latin-amerikai specialitás. Forgalom elől elzárt buszsávok, amelyek biztosítják, hogy a buszok soha se késsenek forgalmi torlódás miatt. Az utasok a megállókban fizetik ki a viteldíjat, nem pedig a buszokon. Világszerte több mint 160 városban üzemel BRT-rendszer, többségük Latin-Amerikában.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!