Itt a tavasz, éledezik a Mecsek is, nyílnak az első erdei virágok, egy-egy naposabb reggelen pedig őrületes ricsajt csapnak az énekesmadarak. De a kemény fagyok elmúltával beindulhatnak végre az építőmunkák is, termelhetnek a kőbányák. A Mecsekben két ilyen bánya is van, ráadásul most mindkettőnek van üzlete.

Az egyik a Bükkösd mellett működő Lafarge mészkőbánya. Itt nagy élet van, és bár billencsekkel sokfelé viszik innen a követ, a legnagyobb felhasználó a királyegyházi cementgyár. A cementgyárban épp a napokban röffentették be a kemencéket, a téli pangás után megindulhat a munka. A gyár a bükkösdi kőbányából él, de a dunaújvárosi kohósalakra és import szénre is szüksége van. Néha kavics, sóder is érkezik Délegyházáról, Nyékládházáról. A cementgyárat az MMV (Magyar Magánvasút) szolgálja ki. Korábban kis Sulzerrel (LDE 1250-es Dácsiával) dolgoztak, most azonban mindkét gép Romániában van karbantartáson, így tartalékként a narancsszínű Bobóval találkozhatunk Királyegyházán, és klasszikus Sulzerrel a mészkőingán.

Üres kocsikkal érkezik a 006-os Sulzer a bükkösdi kőbányába. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A másik mecseki bánya Komló fölött helyezkedik el. Innen főleg vasútépítésekhez viszik az anyagot, változó rendszerességgel és volumenben. Február végén azonban komoly kőkampány indult: szinte minden nap megraknak egy-egy tizennyolc kocsis tehervonatot zúzottkővel Komlón. Az anyagot szintén az MMV szállítja Érdre, ahol a 40a vonal felújításához depózzák az állomás rakodóján.

Egy újabb rakott kővonattal robog Komlóról Godisa felé a 007-es Sulzer a 47-es vonalon

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!