Az M4-es metróvonalon a Nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt és felügyelt – a végleges használatbavételi engedély kiadását megelőző – utasforgalmi próbaüzem a következő szakaszába érkezett: a BKV július 18-ától ütemezetten csökkenti a járműkísérői jelenlétet.

Az eljárás célja, hogy a járműkísérői beavatkozás fokozatos elhagyásával bizonyítsák, a rendszer megfelelően működik a legmagasabb automatizáltsági fok mellett is, azaz amikor a járművek helyszíni felügyelet, járműkísérő nélkül közlekednek majd. A fenti időponttól kezdődően a járművezetők egyre hosszabb menetrendi időszakokban a jármű menetirány szerinti hátsó vezetőfülkéjében fognak tartózkodni és – az esetleges balesetveszélyes helyzetek elhárításán kívül – már semmilyen beavatkozást nem végeznek.

Ne lepődjön meg, ha jön a metró és nem vezeti senki!<br>(fotó: Vörös Attila)

Az utasoknak a legfontosabb változás, hogy az ajtók zárása és a szerelvények indítása a továbbiakban kizárólag automatikusan, emberi beavatkozás nélkül fog történni. Ezért kiemelten fontos, hogy az ajtók zárását jelző hang- és fényjelzést követően az utasok már ne kíséreljék meg a beszállást a szerelvénybe. A BKV arra kéri utasait, az állomás peronján egyenletesen elhelyezkedve várjanak a szerelvényre, és a beszállás során a vonat valamennyi ajtaját vegyék igénybe.

A hatóság által felügyelt tesztüzem ezen fázisának sikeres lezárását követően, várhatóan 2015 szeptemberétől megkezdődik a tesztüzem utolsó szakasza, amelyben a járműkísérői jelenlét a szerelvényeken fokozatosan és teljesen megszűnik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!