Még majdnem egy teljes hónapig él nyári menetrend a Balatonnál, de már számos vonatkésést okoztak a Desiro motorvonatok, ebben az idényben is. Legutóbb augusztus 4-én borították fel teljesen a 29-es vonal közlekedését, mert az egyvágányú pályán ismét állomásközben hibásodott meg az egyik szerelvény. Nem ritka eset, hogy a segélygépnek küldött mozdony nem tudja megmozdítani a vonatot.

A 6342 024-es segélyezése Szabadbattyán állomáson látható<br>(fotó: Kiss Tibor Adrián)

Egy velük dolgozó mozdonyvezető elmondásai szerint főként szoftveres problémák állnak a háttérben, mert védelmeik nem a magyar, és nem a mai viszonyok szerint működnek. Ennek legékesebb példája, amikor ajtóhiba miatt vesztegelt több órán keresztül egy Desiro. Gyakori esemény a fékhiba és a szinkronhiba is. Mivel hármas egységekben járnak, ha az egyiknek műszaki gondja van, hatása átterjedhet a másik kettőre.

Általánosságban elmondható róluk, hogy a tízéves motorjaikat és hajtóműveiket nem ilyen élettartamra tervezték, ezért a megoldás felé vezető úton elengedhetetlen lenne a cseréjük. Eltekintve ezen problémáiktól, az utazóközönség véleménye nagyon megoszlik velük kapcsolatban. Egy részük pozitívumként értékeli, hogy légkondicionált és látszólag modern szerelvényeken utazhatnak. Másokat a kerékpárok, valamint a nagyobb csomagok szállításának korlátozott lehetőségei zavarnak, de az ellendrukkerek között bizonyára akadnak olyanok is, akik a legnagyobb kánikulában is kénytelenek voltak róluk vonatpótló buszokra átszállni.