A montreali székhelyű, 250 légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet közleménye szerint az első, akkor még kísérleti repülést tíz évvel ezelőtt, 2008 februárjában hajtotta végre a Virgin Atlantic egyik Boeing 747-ese London és Amszterdam között. A gép négy hajtóműve közül csak egyet tápláltak fenntartható forrásból származó bioüzemanyaggal, de a kísérlet bebizonyította, hogy lehet alternatív üzemanyaggal is repülőgépeket üzemeltetni.

Alexandre de Juniac, a szervezet vezérigazgatója szerint megállíthatatlan a bioüzemanyagok terjedése a légiközlekedésben, hiszen tíz év után már a százezredik járatot teljesítették a légitársaság alternatív tüzelőanyaggal, az új cél pedig, hogy 2025-ig a légitársaságok 1 milliárd utast szállítsanak olyan járatokon, amelyeket bioüzemanyaggal is megtankolt repülőgépek teljesítenek. Ehhez azonban Alexandre de Juniac szerint a kormányok támogatására is szükség van, amelyeknek legalább olyan mértékben kellene támogatniuk a légiközlekedésben használt alternatív üzemanyagokat, mint az autóiparban.

Az IATA azért ösztönzi a bioüzemanyagok felhasználást, mert tanulmányaik szerint ezzel a megoldással lehet a 2005-ös szén-dioxid-kibocsátási szint felére mérsékelni a környezet-szennyezést, illetve 2020-tól karbonsemleges lehet a légiközlekedés fejlődése: így a forgalomnövekedés nem jár a szén-dioxid-kibocsátás emelkedésével. A projektben úttörőnek számít a Cathay Pacific, a Qantas, a JetBlue, a Lufthansa, a United és a FedEx, amelyek már lekötöttek 1,5 milliárd gallon alternatív üzemanyagot, illetve az oslói, Los Angeles-i, stockholmi és brisbane-i repülőterek bioüzemanyagot kínálnak a légitársaságoknak.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!