A fonódó hálózat egyik ágát a Bem rakparton, a Margit híd alatt, a másikat a Török utcán, a Széll Kálmán tér felé vezetik majd. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a fórumon hangsúlyozta: sem a közúti közlekedés, sem pedig a parkolás lehetőségei nem csökkennek, ez nem is volt célja a projektnek. A II. kerületi önkormányzat több javaslatát beépítették a tervbe – köztudott, hogy főleg e kerület vezetése emelt kifogásokat az új villamoshálózat ellen.

A nemrég kiírt villamostender új járműveinek egy részét szintén erre a vonalcsoportra szánják: a jelenlegi 17-es villamos helyett a később meghosszabbítandó óbudai vonalon két irányból, a Bem rakpart és a Margit körút felől közlekedhetnek a villamosok.

A projekt összköltsége körülbelül tízmilliárd forint, a kiépülés legkésőbb 2015-re várható. Az első ütem a Széll Kálmán tér rendezése, az utolsó a Bem rakparti hosszabbítás lesz.