Ehhez kapcsolódóan az ErgOSE, a görög pályavasút, az OSE hálózatfejlesztésért felelős leányvállalata közreadta a tervezett regionális fejlesztések koncepcióját.

Ennek keretében a pátrai vonalat normál nyomtávolságúra építik át, és kep egy közvetlen leágazást a kikötőbe, várható a meghosszabbítás is Pirgosz felé.

Elkészül a Lianokladi és Domokosz közötti új építésű pálya is. A vonal villamosítását is tervezik, ez egy kábellopás miatt módosított határidővel készülhet csak el. A villamosítás után a személyszállító vonatok átlagsebessége az elmaradó mozdonycsere hatására jelentősen nőhet.

Athén és Thesszaloniki között teljesen elkészül az új biztosítóberendezés, ettől azt várják, hogy a három és fél órás menetidő a két város között valóban tartható lesz.

Villamosítják a Larissza és Volosz, valamint a Paleopharszalosz és Kalambaka közötti vonalakat is. Ezzel egyidőben a Volosztól nyugatra vezető, tizenöt kilométer hosszú, 1000 mm-es nyomtávolságú vonalon is újra felveszik a forgalmat, a vonal feladata egy újonnan kialakított ipari park kiszolgálása lesz. Ugyancsak megépül egy, Paleopharszalosz állomását északnyugatról elkerülő ív, ezáltal jelentősen felgyorsulhat a Kalambaka és Thesszaloniki közötti forgalom, mindez jelentős előrelépés lesz az úgynevezett „thesszáliai S-Bahn” irányába.

Új logisztikai központok épülnek Athénban (Thriasio II) és Thesszalonikiban (Camp Gonou).

Az új projektek elindítása azért fontos, mert ősszel Görögországban választások lesznek és az azutáni időszakban – tapasztalatok szerint – hónapokra megál az élet. Arról nem is szólva, hogy egy esetleges új kormány egész más prioritásokkal kezelheti a vasúti infrastruktúra fejlesztését.

Agyongraffitizett Desiro legel Larissza állomásán

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!