Folyamatosan szerzik be az új, hazai gyártású regionális motorvonatokat a lengyelek
Most a Kis-lengyelországi vajdaságban szolgáltató Koleje Małopolskie (KMŁ) vasúttársaság vásárol a Newagtól.
Most a Kis-lengyelországi vajdaságban szolgáltató Koleje Małopolskie (KMŁ) vasúttársaság vásárol a Newagtól.
A vonal a Cetății körút mentén több kilométeren alakult át mobilitási folyosóvá, kerékpármegosztó pontokkal és kerékpárúttal.
Ennyit fektettek be a vasúti infrastruktúra fejlesztésébe a lengyelek az elmúlt húsz évben. Van is látszata.
A forrást az EU Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszközén (RRF) keresztül vehetik igénybe.
A fejlesztéssel csökkenhet az utazási idő, és Budafoktól akár Káposztásmegyerig is járhatnak majd a villamosok az Újbuda–Újpest-tengelyen.
Az uniós támogatás felét Budapest és agglomerációja használhatja fel, elsősorban a nagyvasút és a HÉV-ek korszerűsítésére.
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.
A balti ország közlekedési minisztériuma körülbelül 175 millió eurót (65,5 milliárd forintot) különít el a gigaberuházásra, melyből 115 millió uniós forrás.
Az Európai Unió, az Európai Beruházási Bank (EIB) és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 560 millió euróval járul hozzá az Észak-Macedóniát Bulgáriával összekötő pálya megújításához.
Összesen 182,4 millió euróval juthat kevesebb a HÉV-vonalak korszerűsítésére szánt uniós forrásokból. A fővárosi villamos- és trolibusz-beszerzésekhez viszont több pénzből gazdálkodhatnak.
Az eddigi legnagyobb kölcsönt kapja az Európai Beruházási Banktól (EIB) a cseh pénzügyminisztérium.
A CPK részét jelentő beruházás engedélyeinek megszerzését az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül finanszírozhatják.
Százhatvanhat kilométeren korszerűsödik a vasúti pálya, néhány év múlva már Biharkeresztestől is villanygépekkel lehet majd átjárni Romániába.
Az Európai Bizottság 61 millió euróval támogatja a Gdynia–Słupsk szakasz korszerűsítését, a 2014–2020 közötti kohéziós alapokból finanszírozva.
A pénzforrást az ország nyugati része és az Európai Unió közötti vasúti összeköttetések fejlesztésére fogják felhasználni.