Sokakat foglalkoztatott a „hogyan tovább”, azaz hogy a Szajol–Püspökladány közötti pályafelújítás mikor folytatódik majd, különösképp, hogy Debrecen Nagyállomását és környékét gyökeresen át kívánják alakítani. A most kezdődő, Püspökladány–Ebes szakasz rekonstrukciója a 31,25 kilométeres, kétvágányú pályán kívül az érintett állomások (Kaba, Hajdúszoboszló, Ebes) felújítását is jelenti majd.

A hajdúszoboszlói alapkő (a képek forrása: NIF ZRt.)

Debrecen (és az Ebestől addig vezető, mintegy hét és fél kilométernyi szakasz) kivitelezői közbeszerzése jelenleg is folyik, eredményes tender esetén 2018 elején akár el is kezdhetik itt a munkát. Az előkészítés (és a vágányzári menetrend kihirdetése) már augusztus 26-ától, péntektől elkezdődött, a felújítás alapkövét 28-án tették le Hajdúszoboszlón.

A felújítással érintett szakasz térképe

A jó két év alatt, 2020 őszére megvalósuló rekonstrukció során a kétvágányú, 160 kilométer per óra sebességre alkalmas, 225 kilonewton tengelyterhelésű nyílt vonalon kívül Kabán, Hajdúszoboszlón és Ebesen új, nagysugarú kitérőket építenek be, kicserélik az erősáramú és a biztosítóberendezési kábeleket, az állomásokon 55 centiméter magas peronok, alul- és felüljárók épülnek. Az új buszfordulókon, buszmegállókon kívül 109 P+R és 213 B+R parkoló épül. A nyílt vonal már 2018 végére használható lesz, ezt követi majd az állomásfelújítás.

Ebesen is kezdődik a munka

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!