A Politico brüsszeli híroldal arról számolt be, hogy a friss tervek alapján egyetlen vasúti óriáscég alá rendelnék az öt országot összekötő hálózatot, amennyiben a két nemzetközi vasúttársaság igazgatótanácsa mellett az európai uniós versenyhatóság is jóváhagyja a fúziót.

Egyesülthetnek a nagysebességű vasúti járatokat üzemeltető Thalys és Eurostar cégek (kép forrása: Wikipedia)

A "Green Speed" nevű projekt az SNCF francia és az SNCB belga állami vasúttársaság szerint egyebek mellett környezetvédelmi szempontból is előnyös lenne, például a menetrendek racionalizálása és a jegyeladási rendszerek egyesítése révén. Az összeolvadás a várakozások szerint az utasok számának növekedését is maga után vonná, a mostani évi tizennyolc és fél millióról 2030-ra mintegy harmincmillióra. A Eurostar és a Thalys jelenleg naponta száztizenkét gyorsjáratot indít az öt ország között. "A megállapodás az európai gyorsvasút-fejlesztés új korszakát jelezné" – mondta Guillaume Pepy, a mindkét társaságban többségi tulajdonosnak számító SNCF elnöke, a fenntarthatóbb mobilitás fontosságát hangsúlyozva.

Az Eurostar London és a kontinentális Európa között hoz létre vasúti összeköttetést (kép forrása: Railway Gazette)

Az Európai Bizottság februárban megakadályozta a német Siemens és a francia Alstom vasúti üzletágának egyesülését, mondván, az ellentétes lenne az EU belső piaci versenyszabályaival.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!