A vonatok Bukaresten belül, a Gara de Nord pályaudvar és az Otopeni nemzetközi repülőtér közötti új, jelenleg építés alatt álló, 2020-ban átadni tervezett vasútvonalon közlekednének. A járművekkel Románia lehetne az első a kelet- és közép-európai országok közül, mely hidrogénüzemű személyszállító szerelvényeket üzemeltet. A beruházás összhangban áll az Európai Unió prioritásaival, mely különös figyelmet fordít a nem környezetszennyező közlekedési módokra és az alternatív üzemanyagokra.

Az Alstom Coradia iLintje nagy eséllyel pályázhat a bukaresti reptéri vasút járműveinek szerepére, ha a románok a vásárlás mellett döntenek (fotó: Alstom)

A romániai közlekedési minisztérium szerint jelenleg tárgyalások zajlanak a minisztérium és a környezetvédelmi minisztérium tisztviselői között arról, hogy a szerelvények finanszírozásához az európai uniós környezetvédelmi alapból szerezzenek forrásokat, mivel a zéró kibocsátású járművek kifejezetten környezetbarátok. Egyelőre öt motorvonat vásárlása a cél, de később további egységeket is beszereznének olyan nem villamosított szakaszokra, ahol a felsővezeték kiépítése különböző okok miatt nem lehetséges – jelenti a Railway Pro.

Németországban tavaly nyár végén állt menetrend szerinti forgalomba a világ első hidrogéncellás személyvonata, az Alstom Coradia iLint motorvonata: Alsó-Szászország tartomány közlekedési hatósága (LNVG) 2017 novemberében tizennégy Coradia iLint motorvonatot rendelt a francia vállalattól. A környezetbarát járművet az Alstom a Coradia-motorvonatplatformot felhasználva alkotta meg. A Coradia LINT-motorvonatcsaláddal gyakorlatilag csak a meghajtás szempontjából különböző Coradia iLint a káros gázokkal szemben csak vízgőzt bocsát ki, ezzel alternatívát kínál a Németország-szerte jelenleg közlekedő körülbelül négyezer dízelmeghajtású vasúti járművel szemben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!