A svédek látnak fantáziát a Pesa új fejlesztésű hidrogénmozdonyában
A tolatási és terminálszolgáltatásokat ellátó Väte Rail magánvasút a lengyel gyártótól rendelt egy emissziómentes tolatómozdonyt.
A tolatási és terminálszolgáltatásokat ellátó Väte Rail magánvasút a lengyel gyártótól rendelt egy emissziómentes tolatómozdonyt.
Az árufuvarozó vasúttársaságnál úgy vélik, amíg az Egyesült Királyság nem kötelezi el magát határozottan a vasúthálózat kiterjedt villamosítása mellett, addig ez az alternatív üzemanyag az egyetlen hiteles megoldás a vasúti árufuvarozás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére.
A partnerek sorozatgyártásra alkalmas, egy megawatt teljesítményű zöld hidrogént előállító vízelektrolizáló berendezést fejlesztenek egy uniós támogatással megvalósuló, 1 milliárd 246 millió forint költségvetésű projekt keretében.
Az osztrák gyártó összes új járműve alkalmas a hidrogénezett növényi olajjal (HVO100) való közlekedésre, jelentősen elősegítve ezzel a karbonkibocsátás csökkentését.
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.
A Ferrovie della Calabria (FdC) regionális vasúttársaság három 950 milliméteres nyomközű szerelvényt vásárol a már korábban rendelt hat mellé.
Az Akiem harminc Dragon 2-es villamosmozdonyt szerez be a Newagtól, ezzel a legnagyobb megrendelését könyvelheti el a lengyel gyártó.
A svájci társaság tíz évre szóló bérleti szerződést írt alá egy bunkerhajóról, mely Nápoly környékén látja majd el cseppfolyósított földgázzal az arra alkalmas vízi járműveket és kamionokat.
Az olasz nemzeti vasút az Eni által előállított, tiszta hidrogénezett növényi olaj (HVO) alapú bioüzemanyaggal közlekedtetett egy személyszállító vonatot.
A JR West a Sanin-fővonalon közlekedő dízelmotorvonatainál próbálja majd ki az alternatív üzemanyagot.
A DB Energie már át is alakította a létesítmény töltőállomását az alternatív üzemanyag tankolásához.
Újabb lökést ad az elektromos autózásnak az uniós rendelet.
A DB Cargo brit leányvállalata egy Class 60-as mozdonyon tesztelte a hidrogénezett növényi olaj (HVO) alternatív üzemanyagként történő használatát – a gázolajat helyettesítő HVO alkalmazásához nem szükséges semmilyen műszaki módosítás.
Az Air France-KLM Csoport 2030-ra kerozinigényének tíz százalékát fenntartható forrásból származó üzemanyaggal elégíti ki, ennek elérése érdekében két kötelező érvényű szerződést írta alá a Neste és DG Fuels vállalatokkal 1,6 millió tonna üzemanyagot szállításáról.
Kétévnyi kihagyást követően visszatért a berlini vasúti szakkiállítás és -vásár. A pénteki zárónap sztárjai között a varsói Hyundai Rotem-villamos, a Stadler Flirt Akkuja, valamint a Tatravagónka cserélhető forgóvázas teherkocsija szerepelt.