DB Cargo UK: a hidrogénezett növényi olaj a villamosítás egyetlen alternatívája!
Az árufuvarozó vasúttársaságnál úgy vélik, amíg az Egyesült Királyság nem kötelezi el magát határozottan a vasúthálózat kiterjedt villamosítása mellett, addig ez az alternatív üzemanyag az egyetlen hiteles megoldás a vasúti árufuvarozás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére.
A DB Cargo UK a napokban jelentette be, hogy jelenleg hidrogénezett növényi olajt (HVO) használ az általuk a Drax Group erőművéhez közlekedő összes vonatnál, miután a Drax villamosenergia-termelő vállalat úgy döntött, hogy száz százalékban megújuló üzemanyagra vált a karbonlábnyomának csökkentését célzó programja keretében. A vasútvállalat szerint még több fuvarszolgáltatásnál lehetne HVO-t használni üzemanyagként, ha megfelelő irányelvek és ösztönzők lennének annak érdekében, hogy még több ügyfél válassza az alternatív üzemanyagot.
A hidrogénezett növényi olaj száz százalékban hulladékanyagokból származó növényi olajok vagy állati zsírok hidrogénnel való kezelése által jön létre. A DB Cargo UK kihangsúlyozta: nem használnak szűz termékeket.
A társaság jelenleg hetente körülbelül hatvan vonatot közlekedtet a Draxhoz, évente körülbelül négy és fél millió tonna biomassza-pelletet szállítva, ami a villamosenergia-termelő által felhasznált összes üzemanyag 57 százalékát teszi ki. Az üzemelés hagyományos gázolajról HVO-ra történő váltásával várhatóan akár kilencven százalékkal is csökkenteni lehet az emissziót, évente több mint 12 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását megelőzve – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a Draxx egyik tehervonata, DB Cargo UK-trakcionálással. Kép forrása: DB Cargo UK / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!