Hidrogénezett növényi olajat tesztel üzemanyagként a DB Cargo UK

iho/vasút   ·   2020.12.11. 09:00
dbcargouk_class67

Az első tesztek igen kecsegtető eredményekkel zárultak, hamarosan pedig nagyobb mértékben is alkalmazni fogják az új alternatív üzemanyagot.

A DB Cargo egyesült királyságbeli leányvállalata, a DB Cargo UK nemrégiben sikeres teszteket hajtott végre totoni telephelyén egy Class 67-es dízelmozdonnyal, melynél száz százalékban megújuló, hidrogénezett növényi olajat használtak fel üzemanyagként. A tesztek hamarosan már nyílt vonalon és más mozdonyokkal is folytatódnak: Class 66-os és Class 60-as dízelgépekkel is kipróbálják az alternatív üzemanyagot. A vasúttársaság a tesztek eddigi eredményeit rendkívül ígéretesnek találja: a 3200 lóerős Class 67-es teljesítményében semmilyen visszaesést nem figyeltek meg.

A hidrogénezett növényi olajat (HVO) a növényi olajok vagy állati zsírok hidrogénkezelésével hozzák létre; az eljárással jelentősen csökkenthető a dízelüzemű járművek és gépek szén-dioxid- és nitrogén-dioxid-kibocsátása

A DB Cargo UK jelenleg 228 dízel- és villamos mozdonyt üzemeltet. A járművek évente 37 millió tonna árut szállítanak, 45 millió liter (450 ezer hektoliter) „piros” gázolajat elfüstölve, amely után alacsonyabb adót kell fizetni, mint a közúti járművek által használt gázolajért. A vállalat felelősséggel tartozik az ügyfelek és általában véve a társadalom iránt, hogy folyamatosan keresse a fenntarthatóbb működési módokat, valamint minimalizálja a környezetre gyakorolt hatást.

A társaság nagyon elégedett a hidrogénezett növényi olaj első eredményeivel, amelyet a hagyományos gázolaj helyett vagy mellett használni is fognak. Mivel a HVO a meglévő dízeljárműveknél teljes mértékben használható, azt jelenti, hogy csak minimális mértékben kell beruházni tároló- és töltőeszközökbe. Sőt, ez az alternatív üzemanyag alacsony hőmérsékleten is jól teljesít, hosszabb az élettartama, ráadásul biológiai úton lebontható.

A brit kormány igen célt tűzött ki a vasútnak: 2050-re el kell érni a teljes mértékű karbonsemlegességet, amit viszont csak a hálózat jelentős villamosításával, továbbá olyan újításokkal, mint a hidrogénezett növényi olaj, lehet megvalósítani – számol be a Railway Gazette.

(Borítókép: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek