Hölgyeim és uraim, a CAF az önöké!

iho   ·   2015.09.17. 15:41
00kicsi

Igazán eklektikus lett a budapesti villamosállomány: a legöregebb járműveink még itthon, a Ganz-Mávagban készültek, az ipari csuklósokból fut hagyományos és átépített hajtású egyaránt. Ugyanez a helyzet az 1978-84 közt beszerzett Tatra szerelvényekkel is, itt az alapváltozaton túl kétféle (K2, K2M) módosítással is találkozhatunk. Idősek ugyan, de használtan, és későn érkeztek a németországi Hannover TW6000-esei, hosszas idő elteltével 2006-ban vásárolt új villamost (Siemens Combino) a főváros.

Az első menet a kőbányai Szent László téren<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: MTI/Máthé Zoltán)

Közben elindultak a vidéki járműbeszerzések is, a Bengálikat felváltandó Miskolcon használt csuklós Tatrák, bécsi E1-esek színesítették a járműparkot, a közelmúltben pedig a Zöld Nyíl projekt részeként vadonatúj Skodák érkeztek a borsodi megyeszékhelyre. Szegeden – a használt keletnémet Tatrák után – a lengyel PESA villamosaira esett a választás, Debrecen pedig az utolsó Ganz terméket (KCSV6) követően a spanyol (baszk) CAF járművei mellett tette le a garast. Ez utóbbi gyártó új villamosai mutatkoztak be az utazóközönségnek most a fővárosban is.

Arculatváltás Kőbányán

A szakmai átadót követően a tízezer kilométeres nyúzópróba következett, nem mindig probléma nélkül. Példának okáért a 3-as villamoson terven felüli pályaépítést kellett kezdeni, mivel az alacsonypadló túlzottan alacsonynak bizonyult több útátjáróban. Az akadályok elhárulása után az első három CAF kocsi (2201...2203 pályaszámúak) zavartalanul járhatták be szinte a teljes budapesti hálózatot.

Az új villamosokat hivatalosan Tarlós István főpolgármester adta át a BKV Fehér úti főműhelyében, a 3-as vonalon egyelőre menetrend szerint két kocsi állt forgalomba. A főpolgármester az átadón kitért rá: a szerződés további hetvenhét villamos beszerzésére ad lehetőséget, 2020-ig tehát összesen 124 új kocsi állhat forgalomba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.