Igazán jövőbemutató fejlesztéssel rukkol elő a Deutsche Bahn (DB): a vasúttársaság informatikai üzletága, a DB Systel a frankfurti nemzetközi repülőtér üzemeltetőjével, a Fraporttal együttműködésben egy humanoid robotot tesztel. Az első tesztek az Európa egyik legforgalmasabb légikikötőjének számító frankfurti repülőtéren zajlanak jelenleg, a tervek szerint júniusban pedig a berlini főpályaudvaron is kipróbálhatják az érdeklődők.

A frankfurti nemzetközi repülőtér után júniusban a berlini főpályaudvaron is kipróbálhatják az érdeklődők a DB és Fraport közös fejlesztésű utastájékoztató robotját, Franny-t (kép forrása: Railway Gazette)

A mesterséges intelligenciával felvértezett, mellszobor formájú robotnak természetesen neve is van: az egyik „szülője”, a frankfurti repülőtér után FRAnnynak keresztelték. Az egyenruhába öltöztetett robothölgy egy olyan felhőbázisú hangfelhasználói felülettel ellátott mesterséges intelligencia, melyet számos formában lehet alkalmazni: például beszélő robotként (chatbot), hangasszisztensként vagy robotként. FRAnny a hozzá forduló embereket mosollyal köszönti, majd illedelmes bemutatkozást követően meg is kérdi, miben segíthet.

A robot a közlekedési csomópontokat érintő számos általános kérdésre tud válaszolni: meg tudja mondani például, mikor indul vonat a választott célpont felé, mikor és melyik vágányról indul egy adott vonat, késik-e, hol található a csomagmegőrző, meddig tart a repülőút, melyik beszállókapuhoz kell menni az adott repülőjárathoz, de igénybe lehet venni a tudását többek között útbaigazítással vagy wifi-használattal kapcsolatban is. FRAnnynak a különböző nyelvek sem jelentenek gondot: németül, angolul és hét másik nyelven is képes kommunikálni – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!