A napokban bejelentett megállapodás tizenötévnyi gyári karbantartást is magába foglal. A PKP IC tenderén a hazai Pesa Bydgoszcz és a szintén lengyel ZNTK Mińsk Mazowiecki konzorciuma is indult. A vasúttársaság azért döntött a Stadler mellett, mivel csak a svájci gyártó 1 milliárd 15 millió złoty (körülbelül hetvenöt és fél milliárd forint) értékű ajánlata fért bele az előzetesen tervezett 1 milliárd 25 millió złotys (nagyjából hetvenhatmilliárd forintos) költségkeretbe.

A meglévő húsz nyolcrészes távolsági Flirt mellé újabb tizenkettőt szerez be a PKP IC (fotó: Stadler)

A Stadlernek a szerződés aláírásától számított tizennyolc hónapon belül kell átadni az első két új Flirtöt, a többi vonatot pedig csak akkor fogják szállítani, ha az első kettő már átesett a kétszázötvenezer kilométeres tartampróbán. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű szerelvényeken legalább 294 másodosztályú és hatvan első osztályú ülőhely lesz. A Railway Pro arról ír, hogy a légkondicionált utastérben konnektorok, wifi, audiovizuális utastájékoztató rendszer, kerekesszék-emelő, kerékpárhelyek és büférészleg növeli a komfortszintet. A vonatokra feltelepítik a kettes szintű egységes európai vonatbefolyásolási rendszert (ETCS L2) is.

A PKP IC szándékai szerint a villamos motorvonatok Szczecin és Lublin, Szczecin és Krakkó, valamint Krakkó és Lublin között fognak közlekedni. A vasúttársaság 2015 decemberétől már használ húsz Flirtöt, a szerelvényeket még 2013 augusztusában rendelték a Stadler és a lengyel Newag konzorciumától – jelenti a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!