Ismét jó évet zárt a CAF

Joó Ferenc   ·   2019.03.03. 16:15
caf2018-400

A Solaris 2018-as felvásárlásával már nemcsak vonatokat, hanem buszokat is gyártó CAF 2018-ban harminckilenc százalékos növekedést könyvelt el a bevételeiben (a 2017-es 1,4 milliárd euróról kétmilliárdra), miközben a cégnél maradó nyereség két százalékkal nőtt és elérte a 43 millió eurót (13,7 milliárd forintot), a gyártó éves beszámolója szerint. Az adózás előtti nyereség tizenkilenc százalékkal nőtt, a 2017-es 68 millió euróról 81 millió euróra. 2018-ban már a walesi motorvonat-összeszerelő üzemében is termelt a CAF. A Solaris-ügylettel együtt ennek is köszönhető, hogy a hitelállomány 219 millió euróról 324 millió euróra nőtt, de ezt bőven ellensúlyozták a növekvő bevételek.

Debrecen mellett Budapesten is közlekednek CAF villamosok (fotó: Joó Ferenc)

A megrendelés-állomány huszonhárom százalékos emelkedése azt jelenti, hogy 7,7 milliárd euró értékű teljesítésre váró megrendelése volt az év végén a cégnek, ami annak köszönhető, hogy 2018-ban 2,9 milliárd eurónyi megrendelést kapott a CAF, ami kilencvenkét százalékkal több az előző évi összegnél. A megrendelés-állomány nyolcvankilenc százalékát a nemzetközi megrendelések teszik ki, amelynek kilenc százaléka szól buszokra, a maradék kilencvenegy százalék kötöttpályás járművekre.

A megrendelések négyötöde korábbi ügyfelektől érkezett, míg húsz százalékát teljesen új partnerek adták le. A meglévő ügyfelek megrendeléseinek kilencven százaléka korábbi szerződések kiterjesztéséből vagy opciók lehívásából fakadt a 2018-as évben. A legtöbb bevételt az Egyesült Királyságba teljesített megrendelésekből szerezte a CAF, ez az összes bevétel huszonhárom százaléka. Egyaránt tizenkét-tizenkét százalékát adták a bevételeknek a Spanyolországba, Hollandiába és Mexikóba teljesített megrendelések. A világ többi országa szolgáltatta a bevételek fennmaradó negyvenegy százalékát.

A First Group Transpennine-nak gyártott Civity motorvonat (forrás: caf.net)

A gördülőállomány gyártásából származó bevétel negyvenegy százalékkal nőtt, a szolgáltatásokért kiszámlázott összegek viszont négy százalékkal csökkentek. A gördülőállomány eladások ötvenhat százalékát a helyközi és elővárosi vonatok adták, 24 százalékát a metrók, tizenhárom százalékát a villamosok és HÉV-ek, végül mindössze három százalékát a nagysebességű vonatok, míg négy százalékot az összes többi vasúti jármű. 2021 és 2023 között a CAF 2,1 százalékos növekedésre számít a nyugat-európai vasúti piacon, amiből szeretné kivenné a részét. A 2020-ig szóló stratégiai tervében a gyártó azzal számol, hogy a digitális átalakulás segíti a jármű eladások növekedését.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.