A századik évfordulót megérte (szép emléktáblát is kapott), a százkettediket csak pár hónappal élte túl az 1909. augusztus 27-én, eredetileg is villamos vontatással megnyitott fürdővasút. A budapesti székhelyű Hőlak–Trencséntepliczi Villamos Vasút Rt. 760 milliméteres nyomtávú, 750 voltos egyenfeszültséggel táplált, 5,9 kilométeres vasúti pályát épített ki a Pozsony–Nagyszombat–Trencsén–Zsolna vasútvonal Hőlak-Trencsénteplic állomásától a népszerű fürdőhelyre. Az induló járműállomány három győri gyártású motor- és két pótkocsival indult, teherszállításra egy villamos mozdonyt és néhány teherkocsit is beszereztek.

A vonal vázlatos térképe az Indóház 2006 novemberi számából<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Az első világháború után a vasút az alakuló Csehszlovák Államvasút kezelésébe került, 1942-ben emelték fel az üzemfeszültséget 950 voltra (1984-től a bezárásig 600 volt alatt futottak a járművek), de egészen 1951-ig az eredeti járművek közlekedtek. Ekkor három, ma 411.9 sorozatú négytengelyes motorkocsit vásároltak a Tatra Studenka gyártól, amelyeket 1954-ben két vezetőállásos mellékkocsi követett. Csehország és Szlovákia szétválása után is maradt (akkor már természetesen szlovák) államvasúti kezelésben a fürdővasút. A lassú leépülés már az ezredforduló után kezdődött: 2004-ben megszüntették a kalauzi szolgálatot, az első hírek a bezárásról 2006-ban érkeztek. Hosszas huzavona után (évről évre felmerült a kérdés, hogy marad-e a vasút) végül a 2011. december 10-i menetrendváltáskor ment el az utolsó vonat.

A hőlaki állomási melléképület egyik oldalán tehervonat a fővonalon, a másik oldalon kikandikál a kisvillamos<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg<br>(Tevan Imre képei 2011. február 18-án készültek)