Korszerűsítés menet közben, étvágycsökkentő megoldások és az elitforda is beköszön. Ez volt az M62-esek igazi nagyüzeme a hatvanas évek derekától a kilencvenes évek elejéig. Emellett a MÁV Északi Járműjavító Üzem, a dél-dunántúli fellegvár Dombóvár és a szegedi vontatási főnökség tapasztalataival is megismerkedhetünk. Persze a felsorolás nem teljes, de olvashatnak még a 069-es turbója alatt világító kis tábortűzről, a 227-es Szergej hajcsattal rögzített renitenskedő reléjéről, az üresjárati fordulatszám csökkentés érdekében folytatott, három és fél évtizeddel ezelőtti vizsgálatokról, a csehszlovák T679-es bérleményekről, továbbá a kolomnai motorgyár képviselőjének az 1985. évi, a harkányi M62-es konferencián elhangzott felszólalásáról, aminek tanulságos a következő, kiragadott megállapítása:

„Ha a 14D40 típusú motort ma kellene létrehozni a tudomány és a technika újabb eredményeinek, a korszerű méretezési módszerek és a szerelési egységek kipróbálási lehetőségeinek figyelembevételével, az üzemeltetési és javítási tapasztalatok felhasználásával – akkor némileg másképpen nézne ki.„

Keddtől országosan is kapható az Indóház Extra a MÁV M62 sorozatának történetét taglaló újabb kiadása. És ezzel még nincs vége, 2017 kora tavaszán lesz egy III., rengeteg izgalmas felvétellel dúsított rész is az M62-esekről.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!