Újabb Transmontanát vásárol a CER Hungary a krajovai Softronictól. A lapátorrú mozdony idén őszre készülhet el és állhat be dolgozni másik három társa mellé már nemcsak a magyar, de nemsokára a szlovák hálózaton is. A CER az első Transmontanáról 2014 szeptemberében írta alá a beszerzési szerződést, azóta pedig fokozatosan építi a dízel- és villanyflottáját is. Emlékeztetőül: tavaly érkezett a CZ Lokótól egy Effishunter 1600-as, március végén pedig egy szintén Csehországból származó remot Búvár, a CER Effiliner 1600-asa kezdheti meg a munkát. Egy ilyen mozdony futópróbája zajlott a napokban éppen, a PSŽ Bizonja Komáromnál bizonyított az 1-es vonalon.

Az aláíró felek: Ionel Ghiță a Softronic igazgatója és Heinczinger Tamás a CER Hungary vezérigazgatója (fotók: Vörös Attila)

A CER sorra sikeres éveket zár, szükség is van a mozdonyflotta bővítésére. Működik a stratégia: a minőségi vasúti árufuvarozás, illetve a nyitás a külföldi piacok, így Csehország és Szlovákia felé. Ennek köszönhetően tavaly jócskán meghaladta a teljesítmény a bázisévét, a cég pedig nyereséges. A 2017-es év számokban:

  • 4082 vonatot közlekedtettek (cseh, szlovák, magyar viszonylat),
  • 698 millió árutonna-kilométer a teljesítmény,
  • 3,4 millió tonna elfuvarozott árú (2016-ban 2,7 millió tonna, nagyon komoly növekedés!),
  • az adózás előtti eredmény 318 millió forint.

És bár erre az évre még nincs elfogadott üzleti tervük, de további növekedésre számítanak, tájékoztatta lapunkat Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója.

Az első CER-es Transmontana egy szokásos gázvonattal

Lassan ideje frissítenünk a hazai Transmontanákat számba vevő cikkünket...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!