Az egyik egy 3,8 kilométer hosszú, kétvágányú villamospálya építését foglalja magában, egy másik pedig tíz új villamos beszerzésével kapcsolatos. Márciusban húsz villamos korszerűsítésére is kiírtak pályázatot – hangzott el a Club Feroviar szervezésében, a Román Vasúti Szövetség támogatásával Jászvásáron (Iași) megtartott Gördülőállomány-konferencián a napokban.

Nagyvárad új villamosok beszerzésével, villamospálya-építéssel, valamint a jelenlegi kocsik felújításával próbálja korszerűsíteni városi vasúti tömegközlekedési szolgáltatásait (forrás: Railway Pro)

Az új kocsik beszerzéséhez a helyi hatóságok tizenkilencmillió euró (hatmilliárd forint) uniós támogatást pályáztak meg. A 88,9 millió lej (körülbelül hatmilliárd forint) teljes értékű beruházás költségének kilencvennyolc százalékát, vagyis körülbelül 5,9 milliárd forintnyi összeget nem kell visszatéríteni. A villamoskorszerűsítésre nettó 625 ezer eurót (kétszátmillió forintot) szán az OTL. (A közlekedési társaság élén 2010 és 2017 között Csuzi István állt, aki új kihívások után nézve Abu-Dzabiba igazolt.)

A Railway Pro arról ír, hogy az elmúlt évek során gőzerővel igyekszik modernizálni járműállományát az OTL. Tavaly például tíz használt, azonban a közelmúltban felújított Tatra villamost vásároltak Berlinből, egy másik Tatrát pedig felújítottak. A vállalat tervei között szerepel a városra és a külterületekre is érvényes, egységes tarifarendszer bevezetése, mivel ki szeretnék terjeszteni a tömegközlekedési szolgáltatásokat a külterületekre is. 2019-ben új, érintésmentes bankkártyák használatán alapuló jegyértékesítési rendszert fognak bevezetni.

Nagyváradon jelenleg hét villamosvonalon és tizenkilenc autóbuszvonalon zajlik a tömegközlekedés.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!