Mikor lesz hosszabb?

Kemsei Zoltán   ·   2013.04.09. 15:15
00

Nincs veszve a 3-as villamos kétirányú hosszabbítása, mind az angyalföldi Béke tér, mind pedig Csepel szerepel a tervek között. A vonalon azonban előbb halaszthatatlan felújítási munkákat kell elvégezni: a Kőrösi Csoma Sándor úton, a Fehér út egy részén és az Erzsébet királyné útjának a Mexikói úti ívhez közeli szakaszán makacs lassújelek rontják a menetidőt. Szó szerint szűk keresztmetszet a Bihari úti iparvágányoknál a mai napig (Budapesten egyedüliként) meglevő egyvágányú szakasz. A közbeszerzést erre a szakaszra már kiírták, a hosszabbítások egyelőre a tervek között szerepelnek.

A BKK közlekedésfejlesztési terveinek térképe<br>(forrás: BKK)

A BKK a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusra tizennyolc fejlesztési tervvel készül. Ezek között a Fogas (60-as villamos), a 42-es villamos és az 1-es villamos óbudai hosszabbításának megvalósíthatósági tanulmányai már jórészt elkészültek, a maradék tizenöt közül az egyik a 3-as villamosé. A tervek az egységes budapesti villamos- és trolibuszfejlesztési koncepció részét képezik. Az első fázisban felállított prioritási lista alapján a második fázisban részt vevők feladata lesz a – várhatóan négy – olyan projekt kijelölése, amelyekre további, részletesebb tervek készülhetnek. A fejlesztésre a Közop 5.5-ös prioritásában a BKK 700 millió forintos összeget pályázott meg, a támogatási szerződést 2012. július 11-én kötötték meg.

A 3-as villamos Gubacsi úti végállomásán. „Merre tovább, melyik úton?”<br>(a szerző felvételei)

A 2001-ben az Örs vezér terén megépült átkötés ugyan összekötötte a külső gyűrű északi (zuglói) és déli (kőbányai) ágát, de a hosszabbításokat már jóval régebbi tervek is emlegették. A jelenlegi projektben az északi ág a Nagy Lajos király útja folytatásában, Rákosrendező pályaudvart a Szegedi útnál keresztezve az angyalföldi Béke térig futna. Vizsgálják a további folytatás lehetőségét is, lehetséges a Hungária körúton át Árpád híd, metróállomás elérése is.

A Szegedi úti „tíz percen túl is zárva tartható” sorompórengeteg. A villamos szintben semmiképp sem keresztezhetné a vasútvonalat

Délen a HÉV 1978-as megszüntetése óta hiányzó Pesterzsébet–Csepel kötöttpályás összekötés épülne meg, de nem a hagyományos, Határ úti útvonalon. A lehetséges útvonal a Török Flóris vagy a Baross utcán (ez utóbbin újra vágányokat kéne építeni) vezethetne a Topánka utcáig, majd a Gubacsi hídon át Csepelre. Itt a városközpontig vezető végleges útvonalra még nem születtek tervek, lehetséges a Táncsics vagy a Kossuth utcai vonalvezetés is.

A volt Határ út–Csepel HÉV maradványa. A villamos nem erre jön majd

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.