Az elmúlt időszakban a Floyd magánvasút dízelflottája kissé megfogyatkozott: a 429 005-ös Dácsiájuk november közepe óta nem munkaképes. A gép helyettesítését időnként csak partner vasútvállalat segítségével tudja megoldani a Floyd, a Kárpát Vasút például több ízben is dolgozott már nekik Csepelen. A Floyd heti rendszerességgel hord tartálykocsikat rajkai belépéssel a csepeli Oiltanking Kft. telepére, a dízeles szakaszon Soroksári út és Csepel-gyártelep között Dácsiával szokták húzni a vonatokat. Ha a társaság másik Dácsiája – a 429 004-es – nem tud beszállni, akkor más mozdonyt kell keresni.

Csepelre továbbítja a Floyd tartályvonatát a Kárpát Vasút Nohabja. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A Kárpát Vasút a remot Dácsiájával már átállított néhány tartályvonatot a tél során a Floydnak, legutóbb pedig a 022-es Nohabot irányították a munkára. A gép hétfő délelőtt kivitte Soroksári út rendezőből a rakott tartályvonatot Csepel-gyártelepre, majd egy másik szerelvénybe sorozva Vámosgyörkre ment (ezt a Floyd szinkron 450-ese húzta). Itt az újszászi (86-os) vonalon levő telepre kellett kivinni a tartályokat, majd csütörtökön a lefejtés után visszahozni. A Nohab a floydos vonat végén hidegen utazott vissza Soroksári út rendezőbe, hogy onnan kimenjen Csepelre is a lefejtett tartálykocsikért.

Az üres szerelvénnyel tér vissza a szigetről

A Floydnak egyébként még vannak dízelmozdonyai, két Sulzer és két 651-es angol eredetű gép. Ezek azonban túlsúlyosak a Gubacsi-hídon, még egyszer sem láttuk őket átkelni a Kis-Dunán. Csepelen egyébként a Kocúrok és a Bobók a leggyakoribb mozdonyok, de előfordulnak a Metrans Herkulesei is és persze a Floyd Dácsiái. Egy-két alkalommal Csörgőt is bevetettek Bobóhiány miatt a Start részéről.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!