Semmi sem tart örökké, április 1-je után újra kisebb eséllyel láthatunk classic Szergejeket dolgozni az országban. Ennek fő oka, hogy Nyugat-Magyarországon sorra készülnek el a villamosítások. Az utóbbi tíz évben drót került a teljes 25-ös vonal fölé, nemrég a 16-ost is villamosították, a 17-esen pedig most dolgoznak. A GYSEV-et sem kell félteni, a hálózatán alig vannak már dízeles részek. A zöld-sárgák a négy Ludmillából már kettőt visszaadtak Romániába, és most a Start is elkezdte csökkenteni a nagydízelei számát a térségben. Szombathelyen egy évtizede még nagyon komoly Szergejflotta szolgált, classic és remot gépek is. A classic Szergejeket aztán hamar elosztogatták, a tehervonatokat a 300-as mozdonyokkal húzták.

A 306-os régóta járja a Dunántúlt, itt épp Dombóvárról viszi a tolatóst Bátaszékre

És itt a másik ok. A forgalom a dízeles részeken nem dübörög, az újonnan villamosított vonalakon többnyire gazdaságosabban továbbíthatók a szerelvények. A lényeg, hogy Szombathelynek már alig van szüksége Szergejre, úgyhogy bőven lehet osztogatni a remotokat az ország keleti felébe. Egyelőre három Szergejtől szabadultak meg: a 306-ost Székesfehérvár, a 307-est Miskolc, a 313-ast pedig Debrecen kapta meg. Az itt szolgáló régi Szergejek egy részét letétbe helyezik: a 231, 271, 203, 213, 224, 163-as mozdonyokat jó állapotban teszik félre későbbi felhasználásra. Érdekesség, hogy a közelmúltban mind a hatan kaptak komoly felújítást, a legidősebb B-vizsgás a 203-as, neki 2009-ben végezték el a teljes felújítását.

A frissen felújított 231-esre is a letétes gépek izgalmas élete vár?

Szintén nem áprilisi tréfa, hogy Ferencvárosból a két díszléces M62-est átállomásítják Fehérvárra. Egyik gép sem szakadt meg az elmúlt években, volt, hogy hónapokra eltűntek valamelyik fűtőház mélyén. Mindkét gép dolgozott Szolnokon, Hatvanban és akár Budapesten is. De itt nagyon kevés a rendszeres munka, mióta bezárt a Lőrinci Hengermű. Jobb években Délegyházán a sóderrakodásnál kellett a Szergej, meg az anyagolásoknál, kitolásoknál. A 230-as most Békéscsabán vitézkedik, a 265-ös viszont a tavalyi balatoni retró után csak pár tehervonatot vitt a főváros környékén, aztán alkatrészhiánnyal megállt. Azóta is áll...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!