A Prágai Közlekedési Vállalat (DPP) igazi gyöngyszemekkel örvendezteti meg a városi közlekedés rajongóit. Ötvenhat év után újra menetrend szerinti járaton közlekednek a hétvégétől a legendás T2-es villamosok. A cseh főváros közlekedési vállalata azt tervezi, hogy leginkább a 23-as számú, Královka és Zvonařka között (Královka–Malovanka–Pražský hrad–Královský letohrádek–Malostranská–Malostranské náměstí–Újezd–Národní divadlo–Národní třída–Karlovo náměstí–I. P. Pavlova–Vinohrady–Zvonařka) közlekedő nosztalgiajáraton közlekednek majd a villamosok, amelyek a 6003 és 6004-es pályaszámot kapták Prágában. Március első hétvégéjén viszont a 2-es vonalán lehet látni őket, csak ezután vonulnak át a nosztalgiajáratra.

Vozovna Střešovice, azaz a Prágai Tömegközlekedési Múzeum udvara – itt sorakoztak fel a T2-esek (a képre kattintva galéria nyílik)

A most vásárolt két T2-es villamos Liberecben (Reichenberg) szolgált, a prágai arculathoz való igazítást és a felújítást az Ekova Elecric végezte 10,4 millió koronáért (136 millió forint). A téketteseket a Tatra Smíchov járműgyártóban gyártották, a jelenleg 6003-as és 6004-es pályaszámú villamosok előbb Ostraván, majd 1996-tól Liberecben szolgáltak. Éppen Liberec és Jablonec agglomerációjában közlekedtek legtovább a T2-es villamosok, egészen a 60-as évek óta 2018-ban vonták ki a forgalomból az utolsó ilyen típusú villamost.

Egy T2R típusú villamos Liberec utcáin (fotó: zdopravy.cz)

A villamossorozatból összesen 771 készült, amelyeket Csehszlovákián kívül még a Szovjetunióba gyártottak 1955 és 1962 között. A jármű dizájnere František Kardaus, aki a Tarta 603-as és a Škoda RTO megalkotója is. Prágában legutóbb 1964-ben közlekedett T2-es típusú villamos, a 21-es villamos vonalán.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!