A mostani ínséges időkben egyre népszerűbb megoldásnak tűnik, hogy a megrendeléshiánnyal küzdő gyártók a bérleti konstrukcióban bocsájtják rendelkezésre felesleges buszaikat az elöregedett járműparkkal rendelkező közlekedési társaságok részére. Így álltak forgalomba nemrég a Kravtex Citadelljei Pécsen, de lassan már egy éve rója ilyen konstrukcióban a fővárosi utakat a bemutató Ikarus V187 is. Az üzlettel elvileg mindenki jól jár, hiszen a gyártó némi bevételhez jut, az üzemeltető pedig egy újabb, korszerűbb buszhoz, de természetesen nem elhanyagolható szempont a tapasztalatszerzés egyik fél részéről sem. Hétfőtől egy újabb bérelt busz gyarapítja BKV járműparkját: a Molitus S91-es.

Az S91 nem ismeretlen Budapesten, többször is tesztelte már a BKV. Az LWD-700 rendszámú második bemutató busz ezúttal égkék fényezést kap, az üléseit pedig a Rába új székeire cserélik<br>(képek: Vörös Attila)

A Molitus Kft. Az Ikarus EAG „romjain” jött létre 2007-ben; az egykori patinás magyar buszgyárból elbocsátott mérnökök egy új, saját céget hoztak létre, majd néhány hónap leforgása alatt megtervezték és le is gyártatták a városi-elővárosi forgalomra szánt midibuszukat, az S91-est, ami tulajdonképpen az Ikarus E91-es utódjának is tekinthető. A prototípus Gyömrőre került, ahol az üzemeltető legnagyobb megelégedettségére a mai napig megbízhatóan, kitűnő rendelkezésre állással üzemel. 2009-ben úgy tűnt, hogy a kezdeti sikert újabb követi, hiszen a BKV alvállalkozás keretében negyven új midit kívánt forgalomba állítani Budapesten, amin a típus igen jó eséllyel indult. A tendert meg is nyerték (az üzemeltető az Orengaways lett volna), a végeredményt azonban a harmadik helyezett Vértes Volán megtámadta, amire hosszas huzavona után a BKV úgy tette fel a pontot, hogy érvénytelenné nyilvánították a kiírást, nem vásároltak semmit. A lecserélni kívánt Ikarus 405-ösök egy részét felújították, a maradékot leselejtezték, helyükre normál, szóló buszokat állítottak be (nyártól a 237-esen is szólók közlekednek majd).

Valahogy így fog kinézni a BKV-s S91 is. A képen látható buszok svéd megrendelésre készültek két éve, ezeken kívül Norvégiában közlekedik öt, Gyömrön pedig egy S91-es

A felújítások ellenére a típus rendelkezésre állása továbbra is messze elmarad az ideálistól, így a BKV-nak is kapóra jön egy újabb, korszerű típus, amihez ráadásul igen kedvező áron sikerült hozzájutni; kilométerenként 200 forintért bérlik a tulajdonostól. A busszal munkanapokon a 203-as, hétvégén a 27-es vonalon lehet majd találkozni.