A harminchat, újabb beszerzésű (húsz szóló, a 8000-es pályaszámcsoportból és tizenhat csuklós, a 9000-es csoportból) Solaris trolibusz nélkül kezdődött a hét. A trolik helyett a 70-es, 72-es, 73-as, 74-es, 74A, 75-ös, 76-os, 78-as, 79-es, 81-es, 82-es, 83-as vonalakon találkozhatunk autóbuszokkal – külön pikantériája a 79-es vonalnak, hogy itt a Kárpát utcai végállomás amúgy is csak akkumulátoros üzemben közelíthető meg, felsővezeték híján.

Jó ideig buszokkal utazhatunk a Ferrarik helyett (fotó: Kemsei Zoltán)

A gond az ajtózárással adódott: több trolinál előfordult, hogy feltehetőleg a vezérlőszoftver hibája miatt a járművezető beavatkozása nélkül kinyílt az ajtó, szerencsére személyi sérülést nem okozott. A járműveket fokozatosan vonják ki a forgalomból február 13-án, a szoftverhibát a gyártó garanciában javítja majd. A telepiros színe miatt Ferrarinak is nevezett járművekkel a teljes hibaelhárítás után találkozhatunk újra a forgalomban.

A végig alacsonypadlós, akkumulátoros üzemre alkalmas trolibuszokat három tenderforduló után, 2015 közepén kezdte szállítani a gyártó lengyel Solaris. Az elektronikát a cseh Škoda szállította a kocsikba – a Ganz-Transelektro csődje, majd felvásárlása után idehaza meg is szűnt a lehetőség a trolik „belbeccsel” felszerelésére. Az eredeti szerződés huszonnégy (tizenkét szóló és ugyanennyi csuklós) járművet tartalmazott, az opcióként lehívható 84 troliból később még tizenkettőt rendelt a főváros. Az ünnepélyes átadót végül 2015 augusztusában tartották, ekkor még csak mindösszesen hét új troli volt Budapesten, amelyek az év novemberében forgalomba is álltak.

Mivel ennyi tartalék jármű (főleg szóló kocsikból szűk a létszám) nincs a BKV troligarázsában, kénytelenek ismét az autóbuszokhoz nyúlni, így talán csak Zugló néhány vonala lesz kivétel a vegyes üzem alól.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!