A 6100–6190 sorozatot a ma már az Alstom csoporthoz tartozó Linke–Hofmann–Busch készítette, korszerűsített, de még nem mikroprocesszoros GTO szaggatóval 1979–1983 között. A külső szemlélő számára kis különbségek vehetők csak észre a 6000-es sorozattal szemben: tíz helyett nyolc ellenállásmező a tetőn, oldalt elhelyezett ablaktörlő a homlokfalon, belső kijelzők, sima padló, fekete kapaszkodók.

A villamosok Budapestre érkezésük után a már megszokott átalakításokon esnek át. A műszaki felújításon kívül kicserélik az ablakokat, módosítják az ajtóműködtetést, menetregisztrálót építenek be. A Futár programmal összhangban a fedélzeti egységet és az egyéb kezelőszerveket beépítik, a kocsik digitális kijelzőket kapnak. Mint olvasóink bizonyára észrevették, a legújabb főműhelyes TW6000-eseknél (ilyen például az 1504-es vagy az 1515-ös kocsi) megmaradt a célfilm, szintén a Futár előkészítése miatt. A VJSZ-ben mind a tíz kocsi megérkezése után 2012 elején kezdenek hozzá a felújításhoz, a járművek a második félévben állhatnak forgalomba Száva kocsiszínben az 50-es villamosról kiváltva a Ganz csuklósokat.

Búcsúzhatunk a Száva kocsiszín Ganz csuklósaitól – bő fél év múlva<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg<br>(fotó: Kemsei Zoltán)

Habár a BKV egy típusként kezeli az új járműveket a már itt levőkkel, a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól új, 1600-as pályaszámcsoportra kérték meg az engedélyt, feltehetőleg (ha csak regisztrációs céllal is) az új tizenkét számjegyből álló azonosítót is megkapják.

Az érkező tíz kocsi eredeti pályaszáma és forgalomba helyezésének időpontjai:
6103 1980. március 7.
6111 1980. június 13.   
6133 1981. február 18.   
6134 1981. február 27.   
6150 1981. augusztus 18.   
6151 1981. augusztus 31.   
6153 1981. szeptember 22.   
6154 1981. október 01.   
6168 1982. március 12.   
6171 1982. április 15.