Újabb beruházással erősíti kutatási és fejlesztési részlegét Budapesten a Siemens Mobility

A 6,2 milliárd forint értékű beruházás negyven új munkahelyet tesz lehetővé magasan képzett fejlesztőmérnököknek.
Hosszabb távú terveinek részeként megvalósuló beruházással bővíti kutatás-fejlesztési tevékenységét Budapesten a Siemens Mobility. A projektet a Külgazdasági és Külügyminisztérium 1,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással segíti, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség közreműködésével.
A Siemens Mobility közel másfél évszázada aktív szereplője a magyar vasúti fejlesztéseknek. A vállalat tevékenysége kiterjed mind a kötöttpályás infrastruktúra, mind a vasúti járművek területére. Ennek részeként nem csupán a kivitelezés és szállítás valósul meg magyar munkavállalók közreműködésével, hanem jelentős hazai hozzáadott értéket képviselő kutatási és fejlesztési tevékenységet is folytat a vállalat.
A Siemens Mobility digitális termékeivel és megoldásaival világszerte támogatja a közlekedési szolgáltatókat abban, hogy intelligenssé tegyék infrastruktúrájukat, fenntartható módon növeljék annak értékét a teljes életciklus során, javítsák az utasélményt, és biztosítsák a szolgáltatások folyamatos rendelkezésre állását. A budapesti K+F központban jelenleg mintegy hetven projekt fut, amelyek célja a globális piacra szánt csúcstechnológiás, digitalizációs vasúti megoldások, fenntartható és környezetbarát közlekedési rendszerek fejlesztése. A legújabb beruházás keretében a budapesti K+F központ munkatársai a vasúti szakma legmodernebb fejlesztési feladatain dolgoznak: a pályamenti és fedélzeti rendszerek, valamint konfiguráló mérnöki rendszerek fejlesztése témakörökben végeznek kísérleti fejlesztést kimagasló hazai hozzáadott értékkel és nagymértékű felelősséggel.
A projektek további magyarországi beruházások létrejöttét is elősegítik, amelyek révén a Siemens Mobility budapesti K+F részlege ötszáz fősre is bővülhet a következő három évben. A vállalat kiemelt figyelmet fordít az utánpótlásra, együttműködik hazai felsőoktatási intézményekkel, és támogatja a fiatal tehetségek szakmai fejlődését.
Pályamenti rendszerek:
A Distributed Smart Safe System (DS3) projekt célja egy intelligens szoftverplatform létrehozása, amely kiváltja a biztonságkritikus célszámítógépeket, és lehetővé teszi a vasúti alkalmazások futtatását szabványos x86-os architektúrán. A megoldás révén nagyobb területek válhatnak kiszolgálhatóvá, miközben a rendszer hibatűrőbbé és decentralizáltabbá válik. Az intelligens szolgáltatások – például a meghibásodások előrejelzése – lehetővé teszik, hogy a vonatok pontosabban, gyorsabban és kisebb környezetterhelés mellett közlekedjenek, mindezt alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett.
Fedélzeti rendszerek:
Kiemelt fejlesztési terület a nagyvasúti akadályok detektálása, valamint az autonóm vasúti rendszerek fejlesztéséhez elengedhetetlen Odometry technológia. Az odometria kulcsszerepet tölt be a fedélzeti lokalizációs rendszerekben, különösen az önvezető vonatok és metrók esetében. A technológia célja a pályamenti megtett út és sebesség biztonságkritikus becslése.
Konfiguráló mérnöki rendszerek:
Fejlett szimulációs szoftvermegoldások fejlesztése a vasúti villamosítás hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére. A szoftverek lehetővé teszik a vontatási rendszerek pontos megtervezését, valós idejű elemzését, valamint zökkenőmentes integrációját más alkalmazásokkal. Segítségükkel optimalizálható a vasúti villamosítási infrastruktúra, csökkenthető az energiafogyasztás, és növelhető az üzemeltetés gazdaságossága.
Írásunk a Siemens Mobility hivatalos közleménye alapján készült.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Siemens Mobility)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!